به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمد مخبر» پیش از ظهر امروز (سهشنبه) در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاعرسانی هنرمندانه که در وزارت کشور و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و مشارکت مدیران روابط عمومی استانها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است اما به دلیل ضعفهای موجود در تبیین اقدامات و همچنین تلاش های فراوان دشمنان برای سیاهنمایی، نتوانستهایم این فعالیتهای کم نظیر را آنطور که باید به افکارعمومی منعکس کنیم.
معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر اهمیت وظایف و مأموریتهای قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیتهای قوه مجریه به دلیل اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار می گیرد از این رو مأموریت مهم روابط عمومیها این است که اطلاعرسانی بهموقع و دقیقی از فعالیتهای دولت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی نظام و دولت افزایش یابد.
مخبر با اشاره به برخی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار، تصریح کرد: با راهبرد صحیح و هوشمندانه این دولت در حوزه دیپلماسی و تمرکز بر کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو، امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل هستیم و در سفرهای گسترده خارجی رئیس جمهور توافقات بسیاری با کشورهای دیگر منعقد شده که البته باید تلاش کنیم که این توافقات عملیاتی شود.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار با مشکلات متعددی در حوزههای مختلف روبرو بود که با تلاش جدی توانست ظرف سه ماه بخش زیادی از این مسائل و مشکلات را مرتفع کند.
معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری روابط عمومی ها در آگاهی بخشی و اطلاعرسانی به جامعه افزود: شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ها از اهمیت ویژهای در اقناع افکار عمومی برخوردار است چرا که اگر بخش های مختلف دولت به درستی عمل کنند اما نتوانیم اطلاعرسانی درست و بهنگام از اقدامات و عملکرد دولت به جامعه داشته باشیم، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی نداشتهایم.
مخبر با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاعرسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاعرسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می توانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه الزاماتی وجود دارد که باید روابط عمومیها پشتیبانی شوند.
وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم طرحها و برنامههای بزرگی در بخش های مختلف نظیر انتقال آب از دریا، پروژههای بزرگ نفت و گاز، طرحهای مرتبط با معدن و کشاورزی و اقتصاد دریامحور را در دستور کار خود دارد، گفت: این روابط عمومیها هستند که باید اخبار این اقدامات و دستاوردها را به مردم منتقل کنند چرا که روابط عمومی هر دستگاه اجرایی آیینه تمام عیار عملکرد دستگاه مطبوع خود است و مجموع اقدامات روابط عمومیها گویای عملکرد دولت و نظام خواهد بود.
معاون اول رئیسجمهور با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: مقام معظم رهبری راه حل عملیاتی سازی این راهبرد را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند و وظیفه خطیر روابط عمومیها این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایهگذاران را جلب کنند تا بتوانیم شعار سال را به نحو مطلوب اجرایی و عملیاتی کنیم.
مخبر افزود: مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور جز از طریق به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمی شود و روابط عمومیها به عنوان رابط نظام و مردم می توانند در به صحنه آوردن مردم نقشی مهم و اثرگذار ایفا کنند.
در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاعرسانی هنرمندانه، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاعرسانی دولت و همچنین «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در سخنانی به الزامات تحول در ساختار و عملکرد ارتباطی و رسانهای دولت پرداختند.
نظر شما