هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید و گرد و خاک فارس را در بر می‌گیرد

شیراز-ایرنا- هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به وزش باد نسبتا شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و تندبادهای لحظه ای در استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه جدید از عصر امروز ( سه شنبه ) آغاز و تا جمعه ۲۳ تیرماه در مناطق غربی، جنوبی، شمالی، شرقی و جنوب غربی استان پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه از بعد از ظهر امروز سه شنبه، مناطق غربی و جنوبی به ویژه شهرستان های فراشبند و مُهر، همچنین برای چهارشنبه ۲۱ تیرماه مناطق شمالی، شرقی و جنوب غربی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: برای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه در استان، نیمه شمالی و مناطق شرقی این سامانه فعال است.

کاهش کیفیت هوا

مدیرکل هواشناسی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن وجود دارد.

عدم پارک خودرو ها در حاشیه درختان

حقیقت گفت: اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودروها در حاشیه ساختمان های نیمه کاره، درختان کهن سال، و احتیاط در فعالیت کشاورزی و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی نیز توصیه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha