۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبر: 85167192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس‌جمهور وارد نایروبی شد

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبر: 85167192
رئیس‌جمهور وارد نایروبی شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران که از بامداد چهارشنبه ۲۱ تیر - سفر خود به سه کشور آفریقایی را آغاز کرده است، صبح امروز به وقت محلی در نخستین مقصد این سفر، وارد نایروبی پایتخت کنیا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه، با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی روسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری و جمعی از معاونین وزارتخانه و دستگاه های اجرایی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز وارد فرودگاه نایروبی شد و در بدو ورود مورد استقبال «آلفرد موتوآ» وزیر خارجه کنیا و برخی مقامات کنیایی این کشور قرار گرفت.

سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس‌جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

رؤسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیأت‌های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند. مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور بخش دیگری از برنامه‌های امروز آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه در کنیا است.

این نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقا پس از ۱۱ سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha