۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85167204
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار دفتر متخلف مشاور املاک در زاهدان پلمب شد

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبر: 85167204
چهار دفتر متخلف مشاور املاک در زاهدان پلمب شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح کنترلی و نظارتی بر مشاوران املاک، چهار واحد صنفی متخلف طی شبانه روز گذشته در زاهدان پلمب شدند.

عطاء اله اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در شهرهای استان به ویژه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در راستای کنترل قیمت زمین و مسکن در قالب راه‌اندازی گشت های مشترک با دستگاه های نظارتی از اوایل تیرماه امسال در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: این بنگاه‌های معاملات املاک که پلمب شدند دارای تخلفاتی نظیر نداشتن پروانه کسب و کارتخوان، عدم درج قیمت و نرخ نامه مصوب بودند.

وی تاکید کرد: این اقدامات در راستای کنترل نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در سیستان و بلوچستان انجام شد تا فعالیت عناصر غیرمجاز موجب اخلال در این بخش نشود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه این طرح نظارت بر فعالیت‌ مشاوران معاملات املاک در استان با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک به صورت روزانه و مستمر صورت انجام می شود.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های املاک سیستان و بلوچستان زیر ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی قرار دارند، خاطرنشان کرد: مهمترین تخلفاتی که این کارگروه در گشت های نظارتی مورد بررسی قرار خواهند داد می‌توان به عدم جواز کسب، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از میران ابلاغی، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha