۹۷۴ میلیارد تومان افزون بر اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به سمنان پرداخت شد

سمنان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: ۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار، افزون بر مصوبات و میزان تعهد، برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها به برخی از مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان پرداخت شد.

نادر مالکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: اعتبارات تفاهم شده در سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ برای مصوبات طرح‌های عمرانی بیش از هفت برابر اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان سمنان در آن سال بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: ‏وزارت راه و شهرسازی، با ۲۰ مصوبه، بیشترین تعداد مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور را در سال 1400 به این استان داشت.

مالکی اظهار کرد: پس از راه و شهرسازی، کمیته امداد امام خمینی(ره) با ۱۵ مصوبه، جهاد کشاورزی با ۱۳ مصوبه و وزارت نفت با ۱۱ مصوبه، بیشترین تعداد مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان را دارند.

وی بیان کرد: بانک مرکزی با اعتبار ۱۰ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان، وزارت راه و شهرسازی با اعتبار ۷۴۱ میلیارد تومان، جهاد کشاورزی با ۷۳۶ میلیارد تومان و وزارت نیرو با ۶۳۰ میلیارد تومان، بالاترین میزان تعهدات را از لحاظ اعتباری در سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ بر عهده دارند.

۹۷۴ میلیارد تومان افزون بر اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به سمنان پرداخت شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان اضافه کرد: تخصیص اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان با تاکید بر رعایت عدالت شهرستانی در توزیع اعتبارات، تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام بوده است.

مالکی یادآور شد: تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان، ساخت راه اصلی گرمسار- سیمین دشت- فیروزکوه، ساخت راه اصلی دامغان- فولادمحله، بهسازی راه اصلی سمنان- فیروزکوه و تکمیل تقاطع غیرهمسطح آرادان، از جمله مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان افزود: بهسازی راه اصلی و بیارجمند- بردسکن، تکمیل محور دامغان- معلمان، تکمیل، بهسازی و تعریض محور شهمیرزاد - مهدیشهر، تکمیل راه اصلی میامی- جیلان و کلاته‌خیج، بهسازی راه اصلی شاهرود به آزادشهر، احداث تقاطع غیرهمسطح مجن و آبرسانی به گرمسار، از دیگر مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

وی تصریح کرد: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر شاهرود و مجن، ایجاد تاسیسات فاضلاب کالپوش، تامین آب شهر شاهرود از چشمه قطری، تکمیل مرحله نخست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شاهرود، مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان سمنان و تکمیل سالن ورزشی البرز زغالسنگ دامغان، از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: تخصیص اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به استان موجب بهره برداری از ۱۰۰ طرح در بخش‌های مختلف مانند راه، آب و فاضلاب و بهداشتی و درمانی شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد که در این سفر پر خیر و برکت ۱۴۵ مصوبه شامل ۴۶۹ ریزطرح با اعتبار افزون بر ۱۴ هزار ۳۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مرتبط با ۲۵ نهاد و وزارتخانه به تصویب رسید که از این تعداد ۱۱۷ مصوبه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عمرانی زیربنایی و ۲۸ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه اقتصادی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha