تخریب ۱۰هزار متر از مستحدثات غیرقانونی در حوزه قضایی دابودشت آمل

ساری- ایرنا- رییس کل دادگستری مازندران از تخریب مستحدثات غیرمجاز به تعداد ۳۰ پلاک تفکیکی و یک مورد دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و دو بنای غیر مجاز در قالب ماده سه در مجموعه به مساحت حدود ۱۰هزار مترمربع با دستور قضایی در بخش دابودشت شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری با تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و مقابله با تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: ما نسبت به تغییر کاربری اراضی بی تفاوت نیستم و با بی تفاوتی، سهل انگاری و ترک فعل مدیران در این خصوص برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: تغییر کاربری اراضی، پیامدهای مختلفی از جمله کاهش تولید محصولات کشاورزی، آسیب به محیط زیست و نا امیدی در کشاورزان را دارد و در این زمینه نقش مسوولان جهاد کشاورزی و امور اراضی استان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی قابل جبران نیست، افزود: در راستای پیشگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیر مجاز و حفظ کاربری اراضی می توان از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاری ها، شوراهای محلی و رسانه های جمعی استفاده کرد.

رییس کل دادگستری مازندران خواستار اجرای صحیح و به موقع مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و قلع و قمع بنا و بناهای احداث شده شد و گفت: مسوولان مرتبط هشدارهای لازم را به مالکین داده و افراد را متوجه عواقب قانونی ناشی از جرم ارتکابی کنند.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha