۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85167808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ درصد فوتی های تصادفات جاده ای را کودکان تشکیل می دهند

ایلام - ایرنا - معاون اجتماعی فرهنگ و ترافیک فراجا گفت: سه هزار نفر معادل ۱۸ درصد مجموع فوتی های تصادفات جاده ای کشور را کودکان تشکیل می دهند که نقش والدین و آموزش و فرهنگ سازی انها در حفظ سلامت جان کودکان در هنگام رانندگی دورن و برون شهری بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سیروس حسن زاده در دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در تصادفات جاده ای فوت و ۳۷۸ هزار نفر نیز مجروح شدند و میانگین ۱۰ درصد از این افراد قطع عضو یا نخاع می شوند.

وی افزود: پلیس در راستای کاهش تصادفات جاده ای طرح های عمومی چون همیاران پلیس، فرهنگ یاران پلیس و بانوان فرهنگ یار پلیس را با مشارکت اقشار مختلف مردم بنا نهاد.

حسن زاده ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ هزار نفر بانوی فرهنگ یار ترافیک در کشور از ادارات و نهادهای مختلف سازماندهی شده اند و هدف پلیس برای سال جاری افزایش این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از نقش فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در خانواده و اجتماع بر عهده بانوان است، اضافه کرد: بر اساس مطالعات و بررسی ها ۲۰ درصد تصادفات در شهرهایی که بانوان فرهنگ یار ترافیک وارد عمل شده اند، کاهش یافته است.

معاون اجتماعی فرهنگ و ترافیک فراجا با اشاره به برگزاری دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک استان ایلام، تاکید کرد: ایلام یکی از پیشروترین استان های موفق کشور در زمینه ساماندهی بانوان فرهنگ یار ترافیک و بکارگیری پتانسیل این قشر در قوانین راهنمایی و رانندگی با هدف کاهش تصادفات جاده ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام هم گفت: عدم آشنایی دانش آموزان از همان سنین کودکی با فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی یک خلاء مهم است که باید توسط آموزش و پرورش، معلمان و مربیان مدارس رعایت شود.

سید زاهدین چشمه خاور افزود: این اداره کل تا مبلغ یک میلیارد تومان آمادگی مشارکت در تهیه اقلام فرهنگی و آموزشی با موضوع ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح مدارس و مراکز آموزشی استان برای استفاده‌ و آموزش دانش آموزان را دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مباحث قابل پبگیری، وجود مدارس حاشیه جاده هاست که مخاطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند و در این راستا هر طرح قابل اجرا برای مدارس مستقر در حاشیه یا نزدیک جاده ها از سوی شورای ترافیک یا ادارات مربوطه ارائه شود با هزینه راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

چشمه خاور افزود: میانگین در طول سال ۱۷ هزار نفر جان خود را بر اثر تصادفات جاده ای از دست می دهند که این تصادفات ۹۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند و طبق آمار پلیس هر تصادف منجر به فوت باعت تحمیل ۸۰ میلیارد تومان خسارت به کشور می شود و هر تصادفات جاده ای منجر به فوت یا ضایعه جسمانی خسارات مادی و روانی سنگینی را بر جامعه و کشور تحمیل می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha