در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رأی دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

تهران - ایرنا - تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی سؤالات آنها بودند که مهمترین آن واکنش دولتمردان به رأی اخیر دیوان عدالت اداری درباره رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، صبح امروز چهارشنبه - ۲۱ تیرماه - در حالی جلسه هیأت دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان بامداد همین روز سفر خود به سه کشور آفریقایی را همراه با جمعی از اعضای دولت و معاونان دستگاه های اجرایی آغاز کرده بود.

پس از پایان نشست هیأت دولت، اعضای کابینه و برخی از وزیران در جمع خبرنگاران در حیاط دولت حاضر شدند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. هرچند این هفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که امکان پاسخ دهی نداشتند، بلافاصله حیاط ساختمان پاستور را ترک کردند.

نصب جت‌فن برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین در مرزها

احمد وحیدی وزیر کشور درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی گفت: موضوعات مرتبط با مراسم اربعین در جلسات و کمیته‌های مجمع در حال پیگیری است و وزارت بهداشت و دستگاه‌های مسئول در این حوزه در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی با تشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای حل مشکل گرما در ایام برگزاری مراسم اربعین گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی زائران عزیز سایه‌بان‌ها، مه‌پاش‌ها، جت‌فن‌هایی پیش‌بینی شده که هوا را تلطیف کند و اتاق‌های سرد نیز برای کسانی که دچار گرمازدگی می‌شوند تدارک دیده شده است.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

فعلا دستورالعملی برای بلاگر نشدن معلمان نداریم

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات در فضای مجازی از سوی تعدادی از معلمانی که در این فضا فعالیت دارند تا اتفاقاتی مانند معلم مازندرانی رخ ندهد، دستورالعملی تهیه شده یا نه؟ با بیان اینکه فضای مجازی به طور کلی یک رهاشدگی دارد اظهار داشت: متاسفانه کاری انجام نشده یا من بی اطلاع هستم.

صحرایی یادآور شد: اما حتما باید در این زمینه فکری کرد و اگر تداخل با آموزش رسمی دارد باید نظم و انضباط پیدا کند.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

مجلس مانع اخراج هزار دانشجوی متقلب در کنکور سال گذشته شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پاسخ به این سوال که آیا صدور مجوز ادامه تحصیل برای هزار نفر از افراد دارای شائبه تخلف در کنکور سال گذشته صحت دارد یا خیر؟ بیان کرد: بله این اتفاق افتاده است. شائبه تخلف برای این افراد بر اساس قانون وجود داشته و سازمان سنجش این افراد را فراخوانده بود که همان قوانین و مسیر برایشان طی شود اما در این بین استفساریه مجلس درست است که در آن عنوان شده این موارد برای داوطلبان است نه کسانی که دانشجو شده‌ و سر کلاس رفته‌اند.

وی بیان کرد: وقتی فردی را که دانشجو شده و سرکلاس رفته است فرا خوانده می شود آثار اجتماعی، روحی و روانی دارد و مجلس بر این اساس اسفساریه داده بود که این قانون سنجش برای افرادی است که داوطلب هستند و نه دانشجو.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

کارت سوخت جایگاه ها حذف نمی شود

جواد اوجی وزیر نفت نیز درباره حذف کارت سوخت از جایگاه های بنزین اظهار کرد: وزارت نفت در قانون بودجه ۱۴۰۲ موظف شده تا پایان شهریور امسال، تمام خودروهای کشور از کارت سوخت خود استفاده کنند؛ بنابراین کارت سوخت جایگاه‌ها محدود شده، اما حذف نشده است.

وی همچنین از افزایش استفاده مردم از کارت سوخت خودروهایشان از ۱۷ به بیش از ۵۴ درصد خبر داد و تأکید کرد: کارت سوخت جایگاه‌ها برای مواقع اضطراری است.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

هم شهردار می مانم هم دستیار رئیس جمهور می‌شوم

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم نسبت به شایعه جابجایی‌اش در کابینه واکنش نشان داد و اظهار داشت: این جابجایی نیست و در واقع یک محبتی از طرف رئیس جمهور است.

وی اضافه کرد: اگر هیأت دولت تصویب کند، با حفظ سمت، بر عهده من خواهد بود که به عنوان دستیار رئیس جمهور، خدمت بیشتری به متکدیان، کودکان خیابانی، معتادان متجاهر و به طور کلی آسیب‌های اجتماعی داشته باشم.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

استقبال خوب روس ها از اکران فیلم های ایرانی

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از وزرایی بود که در میان خبرنگاران حاضر و از استقابل خوب نسبت به اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی در روسیه خبر داد. وی در این باره تصریح کرد: سال گذشته تجربه ارزشمندی را در روسیه انجام دادیم و یکی از فیلم‌های پویانمایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲.۵ میلیون دلار فروش کرد.

وی اضافه کرد: امسال هم با مقامات روسی توافق شد تا فیلم‌های جدیدی در شبکه نمایش سینمایی روسیه اکران شود که کمک بزرگی به اقتصاد، فرهنگ و هنر خواهد کرد و اقدامی مثبت و رو به جلو است.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

برای ابطال رأی دیوان عدالت اداری با رئیس قوه قضائیه دیدار می کنیم

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص رای دیوان عدالت اداری درباره انتصاب میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در این زمینه تجدیدنظر صورت می گیرد و با رییس قوه قضاییه ملاقات و گفت وگو خواهیم کرد و استدلال ها را بیان می کنیم. طبیعتا ما تمکین به آرای قضایی داریم. به لحاظ قانونی نظر خود را مطرح می کنیم و آنچه در نهایت رای قوه قضاییه باشد، براساس ساز و کارهای قوه قضاییه، پایبند به قانون و آرای قضایی هستیم.

وی درباره اینکه آیا فقط رییس قوه قضاییه می تواند دستور توقف حکم ابطال میثم لطیفی را دهد؟ گفت: رییس قوه قضاییه دستور توقف اجرای رای می دهد، طبیعتا موضوع دوباره در هیات عمومی دیوان عدالت اداری بررسی می شود.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

به زودی صادرکننده رادیودارو می شویم

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: ۶۰ نوع رادیودارو و کیت تولید می‌کنیم و به ۹ کشور صادرات داریم و بیش از ۲۱۰ مرکز پزشکی از ما رادیو دارو دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه حداکثر تا اوایل سال آینده مرکز جدیدی در حوزه رادیودارو افتتاح خواهیم کرد، متذکر شد: این مرکز یکی از قطب‌های رادیوداروی کشور خواهد بود و نقش بیشتری را در زمینه صادرات و توسعه صادرات ایفا خواهیم کرد.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

شهرداری حتی الامکان سراغ بازسازی قبور شهدا نرود

سید امیر حسین قاضی زاد هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهرداری هر اقدامی برای بازسازی قبور شهدا را باید با همکاری خانواده‌های شهدا، کسب رضایت والدین و در چارچوب تفاهمنامه انجام دهد. اگر والدین شهید اجازه ندهند و مکتوب امضا نکنند هیچ اقدامی نباید در این راستا انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: همانطور به من اطلاع داده‌اند ظاهرا شهرداری تهران از قبل مذاکراتی با برخی از خانواده‌های شهید داشت و از برخی هم امضا گرفته است. ما تقاضا کرده‌ایم که حتی‌الامکان به سراغ قبور نروند اگر هم قرار است بروند حتما با رضایت والدین انجام شود.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

پرسنل روابط عمومی دستگاه های دولتی به زودی استخدام می شوند

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از دیگر مسئولان دولت سیزدهم بود که امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و خبر خوشی به همکاران خود در ادارت روابط عمومی سایر دستگاه های دولتی داد.

وی با اشاره به همایش روز گذشته شورای اطلاع‌رسانی دولت با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، از برگزاری آزمون استخدامی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: با توجه به نیاز دولت به حضور نیروهای جوان و با انگیزه در بدنه روابط عمومی دستگاه‌ها، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی، این آزمون استخدامی به‌زودی برگزار خواهد شد.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

پتروشیمی میانکاله به هیچ عنوان مجوز محیط زیستی ندارد

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه از دید سازمان محیط زیست پروژه ای به عنوان پتروشیمی میانکاله وجود ندارد، افزود: در خصوص فنس گذاری انجام شده نیز دستگاه قضایی باید پاسخ دهد. ما کار لازم را انجام دادیم و هیچ مجوزی برای این پروژه از سوی سازمان محیط زیست داده نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده از همین جا در رسانه‌ها اعلام می کنم، چنانچه مجوز محیط زیستی برای پروژه پتروشیمی میانکاله وجود دارد، همین الان در رسانه ها منتشر شود تا مردم نیز بدانند.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

صادرات مواد خام معدنی مشمول عوارض شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب هیأت دولت در راستای تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال جاری، بر صادرات مواد خام معدنی فلزی و غیرفلزی عوارض اعمال شد که ۱۰۰ درصد عوارض وصولی می تواند در اختیار همان مجموعه ها قرار می گیرد به شرط اینکه در حوزه تحقیق و توسعه به ویژه دانش بنیان سرمایه گذاری شود.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درباره رای دیوان عدالت اداری درباره میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: نظر شاکی بر این بوده که فرآیند به‌کارگیری لطیفی از نظر شکلی به درستی طی نشده که این نگاه با نگاه دولت متفاوت است؛ از نظر دولت، طی این مسیر (انتصاب) طبق روال قانونی آن بوده است.

در حیاط دولت چه گذشت؟ از واکنش‌ به رای دیوان عدالت اداری تا معلمان بلاگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha