۹ فیلم در دومین روز از جشنواره «حوا» در مشهد روی پرده می‌رود

مشهد-ایرنا- دومین روز از نخستین جشنواره فیلم «حوا» در مشهد با نمایش ۹ فیلم شامل ۲ فیلم بلند سینمایی، پنج فیلم کوتاه داستانی و ۲ مستند، عصر روز چهارشنبه در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی آغاز شده است.

مدیر گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در ساعت ۱۵ تا ۱۷ امروز فیلمهای کوتاه داستانی "اتاق عقد"، "باشه برای فردا"، "وضعیت اورژانسی"، "یک به توان بی نهایت" و "نشنیدن" به نمایش درآمده است.

سوسن محمدزاده افزود: در ساعت ۱۷ فیلم بلند سینمایی «شهربانو»، فیلمی مادرانه با موضوع اجتماعی چالش های یک خانواده به نمایش در می آید، "شهربانو" مادر سه فرزند است که بنا بر اتفاقاتی به جرم انتقال مواد مخدر به حبس ابد محکوم می شود. او پس از ۱۱ سال از زندان مرخصی می گیرد تا در عروسی پسرش شرکت کند و حقانیتش را به فرزندانش ثابت کند.

وی بیان کرد: ساعت ۱۹ امروز نیز فیلم بلند سینمایی «هناس» به نمایش درمی آید، این فیلم روایتگر ماجرایی عاشقانه در تلاطم یک زندگی است؛ به نوعی روایتگر قصه زنی است که زندگی‌اش را در آستانه فروپاشی می‌بیند و به دلیل مورد تهدید قرار گرفتن خانواده‌اش، دچار تشویش‌ها و نگرانی‌های درونی می‌شود و تلاش‌های عاشقانه‌ای برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم‌ دارد، این فیلم روایت بخش‌هایی از زندگی شهید «داریوش رضایی نژاد» شهید هسته ای است.

مدیر گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در ساعت ۲۱ امروز نیز ۲ فیلم مستند «چشم ها و دست ها» و «گالین» به نمایش درمی آید، فیلم چشمها و دستها مستند تحسین شده، روایتی عاشقانه و زیبا از یک زوج میانسال است.

به گفته وی، در این فیلم، مرد نابینا و همسر وی از دو دست معلول است. یکی چشم است برای دیگری و آن دیگری دست است برای او. آنها بر این باورند که هر دوی آنها یک نفر هستند.

محمد زاده اضافه کرد: مستند "گالین" نیز درباره زیست یک پیرزن در کنار کارگران یک معدن سرب و نقره است، این پیرزن خود بازنشسته معدن مورد نظر بوده و حالا در روستایی نزدیک به معدن سرب و نقره که خالی از سکنه است، زندگی می‌کند.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره "حوا" که به همت بنیاد بین المللی گوهرشاد برگزار شده است، همزمان با تهران در مشهد و ۱۱ استان دیگر کشور از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha