استاندار مازندران : آموزش و پرورش هرگز نباید دچار روزمرگی شود

ساری- ایرنا-استاندار مازندران با اظهار این که آموزش و پرورش در حالی که دشمن تمام تهاجم را علیه دانش آموزان متمرکز کرده، دچار روزمرگی شده است ، گفت: برنامه های تحولی آموزش و پرورش متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی موجود کشور پیشرفت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: بیشترین تهاجم دشمن علیه آموزش و پرورش است و علاوه بر موضوع فرهنگی ‌،مسمومیت را به لحاظ روحی و روانی علیه فضای آموزشی کشور و دانش آموزان استان به راه انداخته است.

وی با بیان این که باید بپذیریم که دشمن آسیب های اجتماعی زیادی را طی یک سال گذشته علیه دانش آموزان ایجاد کرد، تصریح کرد: وقتی دشمن با برنامه علیه فرهنگ و باور دانش آموزان هجوم می برد ،پس نقش مسوولان به خصوص شورای آموزش و پرورش استان ها بسیار مهم و حساس تر می شود ، یعنی نمی توان فعالیت های روزمره و سنتی داشته باشیم.

استاندار مازندران اظهار داشت: اولویت های نظام و مسایل آموزش و پرورش ، دغدغه‌های خانواده ها و دانش آموزان را باید شناسایی و در رفع آن برنامه‌ریزی کنیم ، تاکید می کنم باید بپذیریم در چند ماهه اخیر علیه هجوم دشمنان ، در آموزش و پرورش غافلگیر شدیم.

استاندار مازندران : آموزش و پرورش هرگز نباید دچار روزمرگی شود

حسینی پور گفت: باید در ابتدا به کیفیت آموزشی و تربیتی توجه شود ، همچنین باید دلایل ترک تحصیل دانش آموزان ، مشکلات فضای آموزشی و افزایش تقاضا برای جابجایی و کمبود معلم را شناسایی و در صدد رفع آن عمل کنیم.

وی با بیان این که امروزه سرعت تحولات در مراکز علمی و آموزشی بسیار بالا و تعجب برانگیز شده است، ادامه داد: امروز دشمنان با بکارگیری تکنولوژی های جدید و فوق العاده، بسیاری از مسایل واقعی را وارونه جلوه داده و در اختیار جامعه و افکار عمومی قرار می‌گیرد.

رییس شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش برای دانش آموزان دوره ابتدایی ،راهنمایی و متوسطه باید برنامه حمایتی و شناسایی نیازمندی ها را عملیاتی کند.

حسینی پور با اظهار این که برای گفتمان سازی مازندران قوی نقش آموزش و پرورش مازندران باید برجسته شود، ادامه داد: کیفیت جلسات شورای آموزش و پرورش باید ارتقا بیابد.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی آموزش و پرورش استان دچار روزمرگی شده است و تحولات متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی پیشرفت نکرده است.

وی با تاکید بر این نکته که با مسیر سنتی یعنی با برگزاری چند سرود بین دانش آموزان و همایش در آموزش و پرورش نمی توان کارایی در تحولات داشته باشیم ، ادامه داد: از طرفی با بخشنامه و شیوه نامه های اداری نمی توان فعالیت های دانش آموزان را تقویت کرد.

وی با بیان این که مازندران همواره به دلیل گردشگری و مسافر پذیری به لحاظ رفتاری تحت تاثیر است، ولی در عین حال فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود، گفت: امروز از ستاد آموزش و پرورش مازندران خروجی نداریم ، البته تغییرات زودهنگام مدیریتی عامل اصلی کندی و یا حتی توقف وظایف راهبردی است ، اما معتقدم شورای آموزش و پرورش استان طبق معیار ها و باورهای دینی و اجتماعی نهادینه شده در استان برنامه ریزی کرده و می تواند به فعالیت ها جهت بدهد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: باید ریشه ای تر و عمیق تر به مسایل و نیازهای دانش آموزان توجه کنیم، بدانید گفتمان سنتی با دانش آموزان جوابگو نیست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha