تهران و پکن همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش می‌دهند

ایرنا- تهران- «محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که تهران در راستای پیشبرد اجماع سران دو کشور، همکاری خود با پکن افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا،« محسن بختیار» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن در دیدار امروز ( چهارشنبه ۲۱ تیر) با «دنگ لی» معاون وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از ابتکار «کمربند و راه» چین حمایت خواهد کرد و مایل است جهت پیشبرد این طرح با پکن همکاری لازم را داشته باشد.

بختیار همچنین افزود: در جریان دیدار آیت الله رئیسی با رئیس جمهور چین در پکن، بیست سند راهبردی به امضای دو کشور رسید که تهرا ن بدنبال آن است که در راستای پیشبرد اجماع سران دو کشور، همکاری خود را با پکن افزایش دهد.

دنگ لی معاون وزیر امور خارجه چین هم در دیدار با سفیر ایران گفت: تهران شریک راهبردی همه جانبه ماست و پکن توسعه روابط بین دو کشور را اولویت خود می داند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد که چین در راستای اجرای اجماع سرای دو کشور با ایران همکاری خواهد داشت و از منافع دو کشور قاطعانه حمایت خواهد کرد.

دنگ افزود: چین در راستای اجماع سند راهبردی ایران و چین همکاری های عملی خود را در زمینه های مختلف با تهران افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، محسن بختیار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن چهارم تیرماه ۱۴۰۲ استوار نامه خود را به «هونگ لِی» مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه چین تسلیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha