سفیر ایران استوارنامه خود را به رئیس جمهور چین تقدیم کرد

تهران-ایرنا- «محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در مراسمی رسمی در تالار بزرگ مردم، استوارنامه خود را به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین تقدیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن بعدازظهر امروز (دوشنبه دهم بهمن) به وقت محلی استوارنامه خود را به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین تقدیم کرد.

محسن بختیار سفیر ایران در پکن، پیش از این در سمت‌های معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، سرپرست معاونت انرژی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر توسعه صادرات، مشاور وزیر نیرو در تامین و تجهیز منابع مالی خارجی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی‌ تلفیقی و راهبردی وزارت نیرو خدمت کرده است.

سفیر ایران استوارنامه خود به رئیس جمهور چین تقدیم کرد

شی در این مراسم که با حضور ۴۲ سفیر کشورهای مختلف در تالار بزرگ مردم برگزار شد، گفت: پکن دوستی خود را با مردم همه کشورها ارج می‌نهد و مایل به تعمیق دوستی و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند است.

وی با اشاره به اینکه روابط چین با مردم همه کشورها بر اساس برابری و منافع متقابل است، اظهار داشت: امیدواریم که سفیران جدید با درک جامع و عمیق از چین بر توسعه همکاری‌ها تاکید کرده و پل ارتباطی برای روابط دو کشور باشند.

رییس جمهور چین خاطرنشان کرد که پکن تسهیلاتی را برای سفیران به منظور انجام وظایف خود فراهم خواهد کرد.

این مقام ارشد چینی همچنین با بیان اینکه جهان کنونی بی‌ثبات بوده و صلح‌آمیز نیست، خاطرنشان کرد که چین آینده بشریت و رفاه مردم خود را در نظر دارد و تلاش می‌کند با راه‌حل‌های جدید، مسیر صلح و توسعه بشری را هموار کند.

وی افزود: پکن با کشورهای دیگر برای حمایت از جهانی برابر، چندقطبی و منافع جهانی، اقتصاد فراگیر و ترویج ساخت جامعه ای با آینده ای مشترک برای بشریت و جهانی بهتر همکاری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha