تفاهم‌نامه اجرای طرح اتصال کسب و کارها به شبکه فیبرنوری شرق هرمزگان امضا شد

بندرعباس - ایرنا - تفاهم‌نامه اجرای طرح اتصال  کسب و کارها و منازل به شبکه فیبرنوری در شهرستان‌های سه‌گانه‌ شرق استان هرمزگان امضا شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه که با حضور فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و جاسک برگزار شد، بر لزوم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرستان بندرعباس نیز تاکید کرد و گفت: لازم است این طرح براساس ضوابط هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بندر چارک به شبکه FTTH متصل شده است و عملیات اجرایی اتصال شهرهای بندرلنگه و میناب نیز از هفته‌های آینده اجرا خواهد شد.
آیین تفاهم‌نامه اجرای این طرح بین فرمانداران و شهرداران شهرهای سردشت، بشاگرد سیریک و جاسک با مسعود بمانی‌پور مدیرعامل شرکت پیشگامان ارتباط امضا و مبادله شد.

فیبر نوری یکی از بسترهای انتقال داده با سرعت بالا است که در آن داده ها به صورت پالس‌های نور و از طریق الیاف شیشه‌ای یا پلاستیکی انعطاف پذیر انتقال می یابند.


اینترنت FTTX و FTTH ، یکی از روش های اتصال به اینترنت است که در آن از بستر کابل های فیبرنوری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha