پایش مستمر طول نوار مرزی با استفاده از تجهیزات هوشمند اهمیت بالایی دارد

گرگان - ایرنا - رییس گروه مرزبانی و عملیات ویژه معاونت علوم تحقیقات و فناوری گفت: پایش مستمر طول نوار مرزی با استفاده از تجهیزات هوشمند و اپتیکی و گزارش مشاهدات مرزی توسط مرزبانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار بهنام شریعتی‌فر عصر چهارشنبه در بازدید از ستاد دریابانی بندرترکمن در استان گلستان و حضور در مرزبانی این منطقه، اظهار کرد: رصد تمامی تحرکات نظامی و غیرنظامی در عمق ۵۰ کیلومتری و تدابیری از قبیل جذب منابع خارجی و جذب منابع درون مرزی نیز اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به مراقبت و پایش و کنترل نوار مرزی، اظهار کرد: کارکنان باید برای نیل به اهداف در انجام ماموریت‌ها، مولفه‌های اشراف اطلاعاتی در محیط داخلی و جدار نوار مرزی را که دارای رتبه بالایی است، مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با حضور در حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی بندرترکمن و بازدید از دهانه ورودی کانال خزر که محل ساختمان ناوگروه شناوری خواهد شد، اضافه کرد: مرزبانی به عنوان اولین سنگر نظامی و دفاعی کشور محسوب می‌شود و در این راستا تقویت این سازمان برای اجرای ماموریت یکی از ضروریات اصلی است.

سردار شریعتی‌فر در ادامه بازدید خود، با حضور در محل اجرای پروژه احیای خلیج گرگان، این خلیج را بزرگترین خلیج دریای خزر دانست و گفت: در صورت اتمام این پروژه مهم علاوه بر برقراری ارتباط خلیج گرگان با دریای خزر امکان تردد شناورهای ناوگروه شناوری برای اجرای ماموریت و گشت‌های دریایی میسر خواهد بود که انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

به منظور ارزیابی آمادگی واحدهای مرزی استان گلستان، سردار شریعتی فر، رییس گروه مرزبانی و عملیات ویژه فراجا به همراه فرمانده مرزبانی استان و فرمانده دریابانی استان مازندارن با حضور میدانی، مرزبانی استان و ستاد پایگاه دریابانی بندر ترکمن را بازدید و مورد ارزیابی قرار داد.

فرماندهان مرزبانی استان های گلستان‌ و دریابانی مازندران در این بازدیدها حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha