آیت‌الله رئیسی: ایران آماده به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با سایر کشورهاست

تهران - ایرنا - رئیس جمهور گفت:ایران در زمینه انرژی و به صورت خاص در حوزه نفت تجربیات بسیار خوبی دارد و آماده به اشتراک گذاشتن این تجربیات با سایرکشورهاست.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک روسای جمهور ایران و اوگاندا با بیان اینکه کشورهای صنعتی به دنبال مواد خام دیگر کشورها هستند، گفت: نظام سلطه نمی‌خواهد کشورهای دارای معادن و مخازن مستقل باشند و بتوانند نسبت به این معادن ارزش افزوده ایجاد کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد:‌ ایران در زمینه انرژی و به صورت خاص در حوزه نفت تجربیات بسیار خوبی دارد و آماده به اشتراک گذاشتن این تجربیات است.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای صنعتی به دنبال مواد خام هستند تا آن را به صنایع تبدیل کرده و سپس همان مواد را با قیمت‌های گزاف به همان کشورهای دارای معادن و مواد اولیه بفروشند.

بیش از ٩٥ درصد داروهای مورد استفاده در ایران تولید داخل است

آیت الله رئیسی اظهار داشت: در هر دو کشور ایران و اوگاندا ظرفیت‌هایی وجود دارد که تبادل این ظرفیت‌ها به توسعه روابط بین ایران و اوگاندا کمک می‌کند.

رئیس جمهور افزود: قدم‌های خوبی در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی،‌ علم و فناوری برداشته‌ایم و برای به اشتراک گذاشتن این تجربیات آمادگی کامل داریم.

به گفته رئیس جمهور، در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد، بیش از ٩٥ درصد داروهای مورد استفاده در ایران تولید داخل است و در این زمینه صادرات هم صورت می‌گیرد.

اوگاندا آماده همکاری بیشتر با ایران/ از تجارب ایران در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنیم

یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا نیز در این نشست گفت: ما امکان و فرصت تجارت بسیار زیادی با ایران داریم. ایران دارای تجارب بسیار ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلفی است که اوگاندا از این تجارب استفاده می‌کند.

به گفته وی، در حوزه واکسن‌ها، همکاری بسیار خوبی با ایران داریم و آمادگی داریم در حوزه فناوری فعالیت‌های مختلفی با ایران پیش ببریم.

رئیس جمهور اوگاندا همچنین خاطر نشان کرد که در تولید خودروها و موتورسیکلت‌های برقی همکاری‌های خوبی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha