استاندار کردستان: زمینه بروز استعدادهای دانش آموزی فراهم شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: استان از لحاظ داشتن استعدادهای مختلف علمی و ورزشی از میانگین کشوری بالاتر است و باید زمینه ظهور و بروز این استعدادها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سنندج اظهار کرد: در طول سال‌های مختلف بسیاری از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز مربوط به مناطق کردنشین بوده اند اما کمتر فرصت بروز و ظهور داشته است.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان می توانند در آینده کشور تاثیر بسزایی داشته باشند، تاکید کرد: برگزاری المپیادهای علمی، ورزشی و غیره می تواند برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بسیار موثر باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: ما از لحاظ پرورش نیروی انسانی با نقص‌های مواجه هستیم؛ همچنانکه در استانی مانند کردستان به واسطه جنگ و دیگر مسائل فرصت هایی از دست رفته است و این نقص بیشتر مشاهده می شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه بشدت نیازمند پرورش نیروی انسانی مسئولیت پذیر هستیم، بر لزوم برنامه ریزی بهتر برای تقویت مدارس استعدادهای درخشان در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به میزبانی کردستان از المپیاد ورزش دانش‌آموزی که از امروز به مدت یک هفته در سنندج برگزار می شود، گفت: ما از این پس نیز آمادگی میزبانی برگزاری المپیادها،جشنواره ها و مسابقات مختلف در سطح ملی را داریم و امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته برای این المپیاد دانش‌آموزی نیز باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha