۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85168524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰۰ مورد امدادرسانی حوادث در جنوب خراسان رضوی انجام شد

گناباد-ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هزار و ۴۰۰ مورد امدادرسانی حوادث طی سه ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) واقع در جنوب استان خراسان رضوی انجام شد.

محمد حسین اسماعیل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۱۱ مورد حوادث جاده ای و بقیه را حوادث در مناطق شهری و روستایی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: ۳۸ مورد هم امدادرسانی به وسیله بالگرد اورژانس هوایی گناباد طی سه ماهه ابتدای امسال در شهرستان‌های تحت پوشش واقع در جنوب خراسان رضوی صورت گرفته است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از مجموع ۲۲ هزار و ۶۳۷ مورد تماس تلفنی با مرکز اورژانس شهرستان‌های گناباد و بجستان طی همین مدت ۲ هزار و ۲۳ مورد منجر به اعزام بیماران و مصدومان حوادث به مراکز درمانی و هزار و ۷۹۶ مورد به درمان بیماران و مصدومان در محل منجر شده است.

اسماعیل زاده افزود: در این مدت سه هزار و ۱۲۳ مورد از تماس‌های گرفته شده با مرکز اورژانس گناباد و بجستان را مزاحمت‌های تلفنی تشکیل می دهد و بقیه تماس‌ها برای راهنمایی و مشاوره و بقیه خدمات مورد نیاز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: متوسط زمان رسیدن پرسنل اورژانس بر بالین حادثه دیدگان از زمان تماس با این بخش هفت دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده است که استاندارد آن کمتر از هشت دقیقه است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: میانگین زمان حضور پرسنل اورژانس بر بالین بیمار و یا مصدوم در جاده های شهرستانهای گناباد و بجستان ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه بوده است که متوسط آن کمتر از ۱۴ دقیقه است.

اسماعیل زاده افزود: ۴۴ درصد از مجموع ۱۳ هزار ماموریت اورژانس در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) در سال گذشته را ماموریتها و حوادث جاده ای و ۵۶ درصد را سایر ماموریتها در مناطق شهری و روستایی تشکیل داده است.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha