۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85168564
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متخلف زنده‌گیری و فروش سهره طلایی در شهرستان گرمی دستگیر شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی مغان از دستگیری یک متخلف زنده‌گیری و فروش سهره طلایی با رصد فضای مجازی خبر داد.

رضا رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: این فرد اقدام به زنده‌گیری و برداشتن جوجه‌های سهره طلایی از لانه طبیعی در درختان کرده و سپس این پرندگان را در فضای مجازی به فروش می‌گذاشت.

رحیمی افزود: از این فرد ۱۱ بال جوجه سهره طلایی کشف و ضبط شد و پرونده جهت طی مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت با قدردانی از دستور مقام قضایی شهرستان، از عموم مردم بویژه دوستداران محیط زیست خواست باتوجه به فصل زادآوری پرندگان ضمن خودداری از تماس با جوجه‌های پرندگان، هرگونه زنده‌گیری و برداشتن جوجه‌های پرندگان از لانه توسط افراد سودجو را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ به اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

استان اردبیل با توجه به اقلیم و آب و هوای متنوع دارای زیستگاه‌ها و منابع طبیعی خدادادی بکر است که در آن گونه‌های غنی جانوری و گیاهی در زیستگاه‌های کوهستانی ، جنگلی ، مرتع و دریاچه‌ها وجود دارد.

سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در استان اردبیل واقع است.

همچنین ۳۰ درصد از مجموع تنوع گونه‌های جانوری کشور مربوط به این استان است که البته از میان آنها ۱۷ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha