وزارت جهاد کشاورزی به داد شالیکاران مازندران برسد

ساری- ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کشاورزان استان به شدت در فروش محصول با چالش مواجه اند، گفت :وزارت جهاد کشاورزی به داد شالیکاران برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی روز پنجشنبه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی در ساری افزود: نام قطب کشاورزی مازندران با چالش هایی که وجود دارد، منافات دارد و باید از آن گرفته شود.

وی با بیان این که جمع آوری حدود ۱۲ درصد آب سطحی مازندران، استانی که کشاورزی اش امنیت ملی غذایی را تضمین می کند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست، ادامه داد: برنجکاری امسال در استان به شدت تحت تأثیر کم آبی و تنش خشکی قرار گرفته است.

امام جمعه ساری از واردات بی رویه برنج و در زمان نابجا فصل برداشت محصول شالی، انتقاد کرد و بیان داشت: باید واردات متناسب با نیاز و در غیر فصل برداشت انجام شود.

وزارت جهاد کشاورزی به داد شالیکاران مازندران برسد

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: مازندران در صنایع تبدیلی محصول کشاورزی نیز بسیار عقب است.

امام جمعه ساری گفت: تامین نهاده های کشاورزی و سند دار شدن زمین های کشاورزی و تحقیقات کشاورزی مشکلات از چالش های استان مازندرانی که قطب کشاورزی نام گرفته، است.

وی با بیان این که‌خرید تضمینی برنج در سال جاری ضروری است، به اهمیت توسعه زیر ساخت های صادرات محصولات کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: ارز آوری صادرات کشاورزی استان در رونق اقتصادی کشور نقش محوری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha