۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85168881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 پنج رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با مجوز وزارت بهداشت، پنج رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه راه‌اندازی شد و دانشجو پذیرش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز پنجشنبه در نشست با بازرس کل کردستان در سنندج اظهار کرد: این رشته ها در مقاطع تحصیلی دستیاری، PHD و رشته کارشناسی ارشد است.

وی افزود: سلامت و امنیت از مهمترین مولفه های حکمرانی است که به برکت خون شهدا و رشادت های ایثارگری های این حوزه، با وجود مهمترین فراز و نشیب های منطقه ای، کشور ما به عنوان ساحل امنیت مطرح است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به توسعه خدمات بخش سلامت اشاره و اضافه کرد: کاهش مرگ و میر نوزادان زیر یک سال به ۹.۵ در هزار در استان، ارتقای شاخص امید به زندگی به حدود ۷۵ سال، تقویت برنامه های پیشگیرانه از قبیل اجرای برنامه هایپوتیروئیدی نوزادان و تالاسمی ماژور از مهمترین شاخص های پیشرفت و ارتقای خدمات سلامت است.

 پنج رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان راه‌اندازی شد

عبدالملکی به برخی مشکلات و تنگناها در حوزه سلامت و به ویژه غذا و دارو پرداخت و گفت: مهمترین راه حل های بهبود این وضعیت، توجه بیش از پیش به مساله پیشگیری، اجرای نظام سطح‌بندی و ارائه خدمات بر اساس داروهای ژنریک است.

وی به ارائه خدمات سلامت دانشگاه به مردم استان با استفاده از ۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۵۶ مرکز جامع ارائه خدمات سلامت، ۱۱۵ پایگاه بهداشت، ۶۹ پایگاه اروژانس پیش بیمارستانی و ۱۶ بیمارستان اشاره کرد و افزود: بیش از هزار پزشک عمومی، ۵۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، نزدیک به ۵۰۰ داروساز و دندان پزشک و بیش از ۱۳ هزار نفر کادر سلامت در واحدهای کختلف به مردم استان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سال گذشته به صورت میانگین ۲.۷ میلیون نفر به واحدهای تابعه دانشگاه جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی مراجعه کردند و هر فرد در استان بصورت متوسط ۱.۵ بار به این مراکز مراجعه داشت.

دکتر عبدالملکی انجام بازرسی از مراکز ارائه خدمات سلامت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این قبیل بازرسی‌ها، منجر به حذف گلوگاه‌های دارای مشکل شده و در نهایت کیفیت ارائه خدمات را بهبود داده و منجر به ارتقای سطح رضایتمندی مردم می شود.

بازرس کل کردستان نیز در این نشست با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: باید کاری بکنیم که خانواده ها بجز رنج مریض داشتن، رنج و نگرانی دیگری به ویژه از بابت هزینه ها نداشته باشند.

عیسی هواسی به مهمترین اهداف بازرسی ها پرداخت و افزود: ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات در سریع ترین زمان ممکن از جمله اولویت ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha