نماینده شهرکرد: دولت سیزدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور را پنج برابر کرد

شهرکرد_ ایرنا_ نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم فرهنگ از بودجه عمومی در دولت سیزدهم با پنج برابر افزایش از ۰.۵ به ۲.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: فرهنگ نقش زیربنایی در توسعه کشور دارد و چالش‌ها و آسیب‌های کنونی حوزه فرهنگ، به‌علت نبود برنامه‌ریزی‌ دقیق و برخی کم کاری ها است.

وی افزود: در دولت‌های قبل سهم فرهنگ در برنامه‌ریزی کشور ناچیز بود که دولت سیزدهم این سهم را در بودجه عمومی کشور از ۰.۵ درصد به ۲.۵ درصد افزایش داد اما حجم عقب‌ماندگی‌ها بسیار زیاد است و کوتاهی در این حوزه کشور را با مخاطره مواجه می‌کند.

راستینه عملیاتی کردن مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی استان‌های کشور را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این راستا ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال‌جاری پیش‌بینی شده است که باید ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

وی اُمیدآفرینی در تمامی برنامه‌های فرهنگی کشور را ضروری دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی با کمک کمیسیون فرهنگی ، احکامی را برای لایحه عفاف و حجاب نهایی کرده که برای قانونی شدن مراحل به صحن مجلس ارائه می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز دراین نشست گفت: این استان رتبه برتر کشور در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری را کسب کرده است.

نماینده شهرکرد: دولت سیزدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور را پنج برابر کرد
زهرا حبیبی به وضعیت مطلوب چهارمحال و بختیاری در حوزه عفاف و حجاب اشاره و تاکید کرد: به‌عنوان نمونه شهرستان بن در این استان حتی یک خانم غیرچادری ندارد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه به‌منظور بررسی ظرفیت‌های فرهنگ و هنر، نشست با استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نشست شورای فرهنگ عمومی و حضور در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی کشور ویژه مناطق زاگرس‌نشین به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha