دفتر سرود و نواهای رضوی در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) راه‌اندازی شد

گرگان - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در راستای جریان‌سازی سرود رضوی در فضای حرفه‌ای و تخصصی، دفتر سرود و آواها و نواهای رضوی در این بنیاد راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی سعیدی‌زاده پنجشنبه شب در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در گرگان اظهار کرد: دفتر سرود رضوی چهار وظیفه شامل تولید شعرا، ملودی و آهنگ در حوزه‌های مختلف سرود رضوی، آموزش گروه‌های سرود رضوی اقصی نقاط کشور، تولید در فضای حرفه‌ای و برگزاری جشنواره‌های متعدد در بستر حرفه‌ای سرود و نیز بسترسازی بهم منظور اجراهای گروه‌ها را در نقاط مختلف کشور برعهده دارد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با مشارکت و هماهنگی بخش‌های مختلف زیرمجموعه آستان قدس، در استان‌های مختلف کشور، در هفته‌های فرهنگی رضوی، اجراهای گروه‌های سرود استانی را خواهیم داشت.

سعیدی‌زاده افزود: همچنین در همین راستا، یک گروه سرود و منسجم را تشکیل خواهیم داد تا در صحن و بارگاه امام رضا (ع) به مناسبت‌ها و اعیاد مختلف شاهد اجراهای این گروه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی و زیبایی ۲ شعار این بنیاد است که به سمت رسیدن به این شعار گام بر می‌داریم و باور داریم که محاسن کلام اهل بیت (ع) عم دارای زیبایی و هم آگاهیست.

وی تاکید کرد: در جامعه فعلی نیاز است تا در هنگام مواجه با مردم با محاسن کلام ائمه صحبت کنیم.

سعیدی‌زاده اضافه کرد: سرود رضوی می‌تواند به خوبی زیبایی و معارف و آگاهی کلام اهل بیت را به جامعه منتقل کند.

وی افزود: ما در بنیاد امام رضا (ع) با شعار و برند «آگاهی و زیبایی» حرکت می‌کنیم. محاسن کلام اهل بیت (ع) هم آگاهی و هم زیبایی است و نیاز داریم در جامعه کنونی با محاسن کلام این بزرگواران با مردم مواجه شویم و فکر می‌کنیم جریان سرود رضوی می‌تواند هم زیبایی‌ها و هم معارف اهل بیت (ع) را به جامعه منتقل کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره ملی سرود رضوی امام رضا (ع) امسال در بین سایر جشنواره‌های سرود که از سوی این وزارتخانه‌ها در طول سال برگزار می‌شود، توانست درخشش خاص و ملموسی داشته باشد.

دفتر سرود و نواهای رضوی در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) راه‌اندازی شد

اصفر باقرزاده در این مراسم اظهار کرد: شما دانش‌آموزان در واقع خدام واقعی امام رضا (ع) هستید که توانستید با زبان هنر به بیان فضایل و معارف این امام رئوف و مهربان بپردازید.

وی ادامه داد: این جشنواره هر سال نسبت به سنوات گذشته پربارتر و پررونق‌تر می‌شود و امسال با توجه به تعدد و تکثر گروه‌ها و آثار رسیده به دبیرخانه، این رشد و شکوفایی به خوبی قابل لمس و درک بود.

وی ضمن قدردانی از میزبانی استان گلستان از این جشنواره، اضافه کرد: شما نوجوانان و جوانان باید از این فرصت حضور در جشنواره به عنوان یک فرصت طلایی در طول زندگی، بهره لازم را ببرید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که فعالیت‌های آوایی سه بخش دارد، گفت: بخش اول شامل موسیقی‌ است که تولیدات فاخری داشتیم، بخش دوم محتوایی‌ست که از مضامین زیبا و امیدبخش استفاده شده و بخش سوم اجراست که شاهد اجراهای بسیار خوبی بودیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به اینکه شاید مردم نقاط مختلف کشور نتوانستند از آثار فاخر و ارزشمند این جشنواره بهره لازم را ببرند، صدا و سیما می‌تواند این تولیدات و آثار را در سال برای عموم پخش کند.

دفتر سرود و نواهای رضوی در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) راه‌اندازی شد

غلامرضا منتظری اظهار کرد: میزبانی گلستان از این جشنواره بار دیگر معارف ناب رضوی را با حضور دانش‌آموزان عاشق و دلباخته امام رضا (ع) برای مردم این استان به ارمغان آورد.

وی بیان کرد: در فضای رقابتی بین بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، شعر و سرود توانسته پیشتازتر از مابقی هنرها برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است تا وزارت آموزش و پرورش، آثار فاخر و ارزشمند را به شکلی نو و قابل‌پسند در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار نوجوانان و جوانان مشتاق و علاقمند قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha