پیونگ یانگ: واشنگتن شبه جزیره کره را به لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای سوق داده است

تهران- ایرنا- نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل گفت که واشنگتن شبه جزیره کره و آسیا را به لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای سوق داده است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده در ماه آوریل با استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای خود در آب‌های کره جنوبی موافقت کرد که این اقدام نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخت.

کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفت که ایالات متحده با اقدامات خود وضعیت در شبه جزیره کره و آسیا را به لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای سوق داده است.

کیم در سخنان خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز پنجشنبه در مورد آزمایش موشک قاره‌پیمای این هفته کره شمالی تشکیل شد، تاکید کرد که پرتاب این موشک هیچ‌گونه تاثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه پیونگ یانگ نداشته است.

به گفته این دیپلمات کره شمالی، این تحریک‌های نظامی ایالات متحده و کشورهای دنباله‌رو واشنگتن علیه پیونگ یانگ است که بر وضعیت منطقه تأثیر منفی می‌گذارد، به طوری که الگوی امنیتی نظامی در شبه جزیره کره به مرحله بحران هسته‌ای فراتر از دوران جنگ سرد رسیده است.

وی افزود: آمریکا در ماه آوریل بیانیه‌ای را تهیه کرد که بستری برای رویارویی هسته‌ای با کره شمالی بود. در ادامه، ایالات متحده آشکارا در حال برنامه‌ریزی برای بررسی استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه پیونگ یانگ از طریق نشست «گروه مشورتی هسته‌ای» آمریکا و کره جنوبی است.

کیم سونگ تصریح کرد: ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی یک اتحاد هسته‌ای سه‌جانبه علیه پیونگ یانگ تشکیل داده‌اند.

پیونگ یانگ: واشنگتن شبه جزیره کره را به لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای سوق داده است

وی همچنین استدلال کرد که استقرار مکرر زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های هسته‌ای راهبردی توسط ایالات متحده در درون و پیرامون شبه‌جزیره کره و همچنین انجام رزمایش‌های مشترک نظامی در مقیاس بزرگ توسط آمریکا در این منطقه، به‌طور مؤثر به وضعیت حرکت به سوی وقوع یک جنگ هسته‌ای منجر شده است.

کره شمالی روز چهارشنبه جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود به نام هواسونگ-۱۸ را آزمایش کرد. موشک سوخت جامد قبل از شیرجه در آب‌های دریای ژاپن، مسافتی حدود یک هزار کیلومتر را با موفقیت طی کرد.

در ماه آوریل، ایالات متحده و کره جنوبی برای استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای ایالات متحده در آب‌های کره جنوبی توافق کردند، اگرچه این به معنای نقض تعهدات سئول بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست.

با این حال در اوایل سال جاری، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که سئول ممکن است دستیابی به تسلیحات هسته‌ای خود را بررسی و یا از ایالات متحده بخواهد که کلاهک‌های هسته‌ای خود را در خاک کره جنوبی مستقر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha