جشنواره فرهنگی ورزشی منطقه سه وزارت اقتصاد در بیرجند آغاز شد

بیرجند - ایرنا - سومین جشنواره فرهنگی ورزشی منطقه سه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور تیم‌های منتخب پنج استان کشور در بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی روز شنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در دانشگاه بیرجند برگزار شد گفت: ورزش می‌تواند به تقویت قوای جسمی و روحی برای کسب مهارت کمک کند.

جواد اشرفی افزود: چالش بزرگ و اساسی که امروز کارمندان در سازمان‌ها و ادارات به آن مبتلا شده‌اند چالش‌های استرس‌زا و اجتماعی است که باید با ورزش در جهت کاهش و رفع آن گام برداشت.

وی اظهار کرد: امیدواریم برپایی جشنواره و مسابقات فرهنگی و ورزشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی و تقویت جسمی و روحی کارمندان مفید باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم گفت: این مسابقات از امروز با حضور ۱۰۰ ورزشکار از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

مرتضی ذاکریان افزود: این ورزشکاران در رشته‌های شطرنج، فوتسال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، داژبال و آمادگی جسمانی با هم به رقابت می‌پردازند.

جشنواره فرهنگی ورزشی منطقه سه وزارت اقتصاد در بیرجند آغاز شد

وی حمایت از گسترش و ترویج فرهنگ ورزش در بین کارکنان، حفظ سلامت روحی و جسمی آنان، ارتقای کیفیت ارائه خدمات در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در دنیای امروز اهمیت ورزش در سلامت انسان بر کسی پوشیده نیست و به فرموده امام علی (ع) عقل سالم در بدن سالم است لذا ورزش همان طور که بدن را تربیت و سالم می‌کند در سلامت عقل هم موثر است.

وی یادآور شد: ورزش برای کارمندان که قشر عظیمی از کارگزاران نظام دولتی را تشکیل می‌دهند و تحرک چندانی ندارند از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانند نشاط و پویایی لازم را داشته باشند و در مواجهه با اضطراب و تنش‌های کاری راحت‌تر فرایندها را مدیریت و مبنای تصمیم‌گیری و حل مسئله بهتری را پیدا کنند.

ذاکریان گفت: فعالیت‌های ورزشی تاثیر روزافزون بر جنبه‌های گوناگون زندگی انسان از جمله جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد لذا در این جشنواره از ظرفیت حضور ورزشکاران سایر استان‌ها برای معرفه جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: لباس ورزشی تیم اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با نماد ارگ کلاه فرنگی بیرجند طراحی شده و طراحی این نماد با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان انجام شده است.

سومین جشنواره فرهنگی ورزشی منطقه سه وزارت امور اقتصادی و دارایی با مشارکت اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، منطقه ویژه اقتصادی و دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha