باران تابستانی در راه خراسان شمالی

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85170336
باران تابستانی در راه خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: فعالیت سامانه جدید بارشی از فردا یکشنبه استان را در بر می گیرد و سبب بارندگی در مناطق مختلف استان می شود که در این باره هشدار سطح زرد صادر شده است.

مهری هاشمی دوین روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از عصر فردا (یکشنبه) در استان فعال می شود که سبب وزش باد لحظه ای شدید، گاهی وزش باد لحظه ای شدید، بارش پراکنده باران و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق می شود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هم شاهد وزش باد بسیار شدید در برخی مناطق استان بودیم به طوری که سرعت وزش باد در یکه سعود شهرستان راز و جرگلان ۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: با توجه به رگباری بودن بارندگی، آبگرفتگی معابر و وقوع رواناب محتمل است.

هاشمی دوین با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان فعال است گفت: این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان را دربرمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان کاهش نسبی دمای هوا به میزان پنج تا هشت درجه سانتیگراد را از امروز تا صبح چهارشنبه در گرم ترین ساعت ها تجربه می کنند.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اسماعیل آباد شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم ترین و کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۱۵.۳ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان ثبت شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۱۹.۶ درجه و بیشینه دمای آن ۳۴.۶ سانتیگراد گزارش شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha