۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی گناباد پراخت شد+فیلم

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی سه ماهه نخست امسال به مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آراسته روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری افزود: ۳۲۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه طی یک سال قبل به ۳۰۷ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی گناباد پرداخت شد.

وی ادامه داد: در همبن راستا ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت مردمی توسط اداره بهزیستی گناباد و خیران و موسسه های تابعه برای حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی طی سه ماهه نخست امسال جمع آوری شد.

رییس اداره بهزیستی گناباد مجموع مشارکتهای مردمی برای حمایت از مددجویان بهزیستی این شهرستان را طی یک سال قبل ۵۸ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این مبلغ ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توسط خیران و بخش غیر دولتی و ۱۲ میلیارد ریال توسط بهزیستی و بخش دولتی تامین و پرداخت شد و خیران هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز دولتی و ساختمان اداری بهزیستی این شهرستان کمک کردند.

وی همچنین از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت مسکن معلولان در گناباد طی این مدت خبر داد و گفت: ۵۳ مورد تسهیلات به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال یک سال قبل به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.

آراسته پرداخت هشت مورد تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال و ۲۰ مورد کمک هزینه لوله کشی گاز به میزان ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال به جامعه هدف بهزیستی را از دیگر اقدامات بهزیستی در گناباد طی یک سال گذشته برشمرد.

رییس بهزیستی گناباد گفت: ۴۵۰ میلیون ریال کمک هزینه درمان برای یک هزار و ۴۶۹ نفر از معتادان تحت درمان در مراکز ترک اعتیاد گناباد و همچنین غربالگری شنوایی و بینایی پنج هزار و ۱۳۰ نفر کودک و نوزاد این شهرستان در یک سال گذشته انجام شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۹۶۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گناباد، ۷۰۹ خانوار مستمری بگیر هستند و ماهانه ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال مستمری به آنان پرداخت می شود.

آراسته بیان کرد: ۲ هزار و ۲۹۸ نفر از توان یابان دارای پرونده در بهزیستی گناباد، یک هزار و ۴۸۴ نفر مستمری بگیر هستند و ۱۳ میلیارد ریال مستمری طی یک سال قبل به آنان پرداخت گردید.

رییس بهزیستی گناباد با اشاره به اینکه مراکز تحت پوشش بهزیستی اعم از نگهداری سالمندان ، معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان بدسرپرست و غیره این شهرستان به دلیل کمبود منابع اعتباری با مشکلات زیاد و حتی بحرانی در تامین مخارج خود و از جمله تامین حقوق پرسنل خود مواجه هستند و پرسنل این مراکز با حقوق بسیار ناچیز و سختی های بسیار مشغول به کار هستند، از مسوولان ذیربط خواست که توجه بیشتری به این مراکز داشته باشند.

وی پرداخت ناچیز یارانه های دولتی و از طرفی مشارکت ضعیف خانواده های توان یابان مراکز فوق و از جمله مرکز نگهداری سالمندان و معلولان برای تامین هزینه های آنها را یادآور شد و گفت: بر اساس قانون از محل مشارکتهای مردمی امکان پرداخت حقوق پرسنل این مراکز وجود ندارد و مسوولان باید نگاه ویژه ای به رفع مشکلات آنها داشته باشند.

۲۵ لغایت ۳۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

پنج کمپ ترک اعتیاد بانوان و مردان هم در گناباد واقع در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha