پارسال ۱۰ هزار کارگاه آموزشی قبل از ازدواج برگزار شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۰ هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج پارسال به صورت رایگان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی متقی فر روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نداشتن مهارت های زندگی و تربیتی یکی از دلایل اصلی طلاق در کشور است.

وی افزود: در این میان حوزه جوانان وزارت ورزش نیز سعی دارد با برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج، مهارت های زندگی موفق را به جوانان آموزش دهد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سال گذشته بخش جوانان وزارت ورزش حدود ۱۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات مشاوره قبل از ازدواج هزینه کرد.

حجت الاسلام متقی فر با بیان اینکه دلیل تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان، رفع مشکلات این قشر است، گفت: تسهیل ازدواج و پیشگیری از طلاق از وظایف اصلی این ستاد است که باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی محقق شود.

وی با اشاره به تشکیل مراکز همسریابی در کشور، خاطرنشان کرد: براساس ماده ۳۷ قانون جوانی جمعیت مراکز همسریابی با مجوز وزارت ورزش و امور جوانان و سازمان تبلیغات تشکیل می شود.

حجت الاسلام متقی فر افزود: این مراکز در راستای ترویج و تسهیل ازدواج فعالیت می‌کنند و خدمات مشاوره تحکیم خانواده در این موسسات ارایه می شود.

سه طرح فرهنگی و آموزشی امروز (شنبه) با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و برخی مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در بجنورد به بهره برداری رسید.

حضور در جشن وصال و تجلیل از فعالان حوزه جوانی جمعیت خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر یکروزه مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به خراسان شمالی است.

تسهیل ازدواج از رویکردهای اصلی دولت

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه تسهیل ازدواج از رویکردهای اصلی دولت است، گفت: دولت از ابتدای شروع به‌کار پیگیر امور جوانان بوده است و توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین براساس قانون جوانی جمعیت دولت مشوق های گوناگون در حوزه مسکن و تسهیلات ازدواج برای جوانان در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه اشتغال از نیازهای اصلی جوانان است، گفت: بسیاری از جوانان با وجود کسب مدارک دانشگاهی و گاه تحصیلات تکمیلی، فاقد مهارت موردنیاز بازارکار هستند در حالی که برای ورود به بازار کار و دستیابی به اشتغال (متناسب با علایق شخصی) باید بتوانند مهارت‌های عملی خود را در حرفه‌های متعدد به‌کار گیرند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha