۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85170646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده لبنانی: اقدامات ارتش اسرائیل در مرز، نتیجه سردرگمی رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا- یک نماینده پارلمان لبنان در سخنانی گفت که اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی و حمله آن به خبرنگاران لبنانی در کشتزارهای شبعا بیانگر حالت سردرگمی آن است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، قاسم هاشم از اعضای فراکسیون «توسعه و آزادی» در پارلمان لبنان وابسته به جنبش «امل» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: ارتش دشمن بر اثر سردرگمی که دارد، با علم به اینکه در خاک لبنان هستیم، بمب‌های دودزا و صوتی شلیک کرد و خودروهای نظامی خود را به سمت خبرنگاران به حرکت درآورد.

وی افزود: منطقه‌ای که خودروهای اسرائیل وارد آن شدند، ارتش این رژیم در سال ۲۰۰۰ از آن خارج شده بود و به خط عقب‌نشینی معروف است.

هاشم ادامه داد: گروهی از ارتش اسرائیل از داخل اراضی اشغالی به عمق حدود ۵۰۰ تا یک هزار متری داخل خط عقب نشینی نفوذ کرده و این یک نقض و تخلف آشکار و حمله به حاکمیت لبنان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که «یونیفل» شاهد شلیک بمب های صوتی و دودزا به سمت خبرنگاران و غیرنظامیان غیرمسلح بوده است.

هاشم همچنین افزود: این حق ما به عنوان ملت لبنان است که وارد سرزمین‌های لبنان شویم و برای آزادی این سرزمین از لوث اشغالگران تلاش کنیم، حتی اگر بی دفاع باشیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که خبرنگار شبکه المنار لبنان امروز گزارش داد نیروهای ارتش رژیم اسرائیل به سمت خبرنگاران لبنانی در جریان بازدید آنها از منطقه کشتزارهای شبعا گاز اشک آور شلیک کردند.

وی افزود: با وجود اینکه این خبرنگاران در پشت آنچه از آن به عنوان «خط عقب نشینی» در کشتزارهای شبعا (در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) یاد می شود، قرار داشتند اما نظامیان صهیونیست از آنها خواستند که منطقه را ترک کنند.

به گفته خبرنگار المنار، نظامیان صهیونیست به سمت خبرنگاران گاز اشک آور شلیک کردند که باعث ایجاد حالت خفگی در بین خبرنگاران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha