۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85239568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش ارتش لبنان برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز رژیم اسرائیل + فیلم

تهران - ایرنا - در پی اقدامات تحریک آمیز امروز سه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کشتزارهای اشغالی شبعا مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان، نیروهای ارتش لبنان به حال آماده باش درآمدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های لبنانی، در پی اقدام ارتش لبنان برای نخاله برداری در اراضی آزاد شده منطقه بسطره در کشتزارهای شبعا و اقدامات تحریک آمیز ارتش رژیم صهیونیستی در آن سوی مرز، نیروهای ارتش لبنان به حالت آماده باش درآمدند.

ارتش لبنان با استفاده از بلدوزرهای خود از سه روز پیش کار نخاله برداری از اراضی آزاد شده در منطقه بسطره را برای احداث یک جاده نظامی مرزی آغاز کرده است. کار احداث این جاده مرزی چند روز پیش از آن آغاز شد که ارتش رژیم صهیونیستی نیز در داخل سرزمین های اشغالی در مجاورت این منطقه، اقدام به احداث یک جاده نظامی کرد.

این منطقه روز شنبه نیز شاهد تنش بین ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش لبنان بود و در جریان آن، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در کشتزارهای اشغالی شبعا در منطقه مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان اقدام به شلیک گلوله های دود زا و صوتی به سمت این کشور کردند که ارتش لبنان نیز با شلیک گلوله های دودزا به سمت نظامیان صهیونیست در این کشتزارها به این اقدام پاسخ متقابل داد.

در همین ارتباط، ارتش لبنان سه روز پیش اعلام کرد که یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی، خط موسوم به "خط عقب نشینی" در اطراف کشتزارهای شبعا را نقض کرده و گلوله های دودزا را به سمت نیروهای ارتش لبنان شلیک کرده است.

نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل موسوم به "یونیفل" به حالت آماده باش درآمده و اقدامات تحریک آمیز انجام دادند.

در راستا، «آندره تننتی» سخنگوی رسمی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل موسوم به "یونیفل" سه روز پیش اعلام کرد که این نیرو برای آرام کردن اوضاع در میدان حضور دارد و فرماندهی آن برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از سوء تفاهم با طرف‌ها در ارتباط تماس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha