مداحان اهل بیت(ع) از اشعار مستند با منبع معتبر استفاده کنند

یزد - ایرنا - رییس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان مهریز یزد گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در طول سال به خصوص در ماه محرم حسینی از اشعار مستند با منبع معتبر و موثق استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید حایری روز شنبه در نشست خبری افزود: در این خصوص منابع موثق مختلف فراوانی برای استفاده مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: استفاده از اشعار بدون سند و مدرک در نوحه خوانی‌ها برای عزاداری آل الله به هیچ وجه پذیرفته نیست و موجب سوءاستفاده دشمنان قرار می گیرد و باید با موضوع دقت کرد.

رییس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان مهریز یزد بیان کرد: ماه محرم حضرت امام حسین (ع) یک فرصت نابی است که نصیب مداحان و ذاکران است تا با اشعار و اجرای مناسب نسبت به تبیین فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) و وظایف دوستداران اهل بیت (ع) اقدام کنند.

حایری بیان کرد: علاوه بر مداحان باید سخنرانان نیز برای تبیین حادثه درس آموز کربلا و عاشورای حسینی از منابع موثق برای محرم بیش از گذشته استفاده کنند.

وی یادآور شد: در این خصوص در شهرستان هماهنگی و همراهی خوبی بین بخش‌های مختلف به خصوص هیات‌های عزاداری وجود دارد.

رییس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان مهریز یزد گفت: اکنون ۱۳۱ هیات عزاداری در شهرستان وجود دارد که اکثر آنها در طول سال و محرم فعالیت دارند.

حایری گفت: برای نخستین بار همایش تکریم پیرغلامان شهرستان با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت که بالای ۶۰ سال سن دارند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این خصوص برای نخستین بار جلد اول کتاب معرفی پیرغلامان شهرستان تهیه و طی چند روز آینده رونمایی می‌شود.

رییس شورای هیات‌های مذهبی مهریز تصریح کرد: در مرحله اول حدود ۱۰۰ نفر از پیرغلامان، ذاکران و فعالان عزاداری شهرستان تجلیل و این روند برای سال‌های آینده به مرور ادامه دارد.

حایری گفت: تهیه بانک اطلاعات هیات‌های مذهبی ، پیرغلامان و فعالان این حوزه مهم دینی یکی از اهداف و اقداماتی است که صورت گرفته است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha