تامین اجتماعی لرستان یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت پرداخت کرد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله مندی و کمک هزینه اولاد از ابتدای امسال تاکنون توسط این نهاد پرداخت شده است.

منوچهر گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تامین اجتماعی لرستان ۲۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی دارد همچنین یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی لرستان هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۵ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند اظهار داشت: کارکنان ۱۸ هزار و ۷۶۰ واحد کارگاهی فعال تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان و از خدمات این سازمان بهره مند می باشند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند همچنین ۲ هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، ۲ هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان هستند.

گودرزی با اشاره به تعهدات تامین اجتماعی تحت عنوان غرامت های کوتاه مدت و بلندمدت بیان کرد: در حوزه بیمه کاری امسال بیش از ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دستاوردهای مهم این سازمان است که بر سه قشر دانشجویان، زنان خانه دار و دختران تحت پوشش تمرکز دارد به نحوی که دانشجویان می توانند از دفترچه ها ی درمانی پدر استفاده و مبلغ محدودی بابت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کنند و در زمان فارغ التحصیلی از سوابق بیمه بهره مند شوند.

وی گفت: به منظور توسعه خدمات غیر حضوری و اجرای طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی تا کنون بیش از ۴۰ نوع خدمات غیرحضوری شده و حجم مراجعات کاهش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: در طرح بخشودگی جرایم نیز کارفرمایان می توانند در مهلتی سه ماهه از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه، درخواست خود را در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت کنند و کارگاه های زیر ۱۰۰ نفر با پرداخت بدهی، از میزان بخشودگی بهره مند شوند.

گودرزی عنوان کرد: در مجموع ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha