۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85171258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان بیشتر در معرض ابتلا به ام.اس هستند

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85171258
جوانان بیشتر در معرض ابتلا به ام.اس هستند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری ام. اس بیشتر در قشر جوان مشاهده می‌شود و ابتلا به آن در زنان شایع‌تر از مردان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مرتضی سعیدی روز یکشنبه افزود: ام.اس یک بیماری عصبی فلج کننده مغز و نخاع است و در این بیماری سیستم ایمنی بدن به بافت عصبی حمله کرده و موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌شود.

وی بیان کرد: علائم شایع بیماری ام. اس شامل تاری دید، احساس دوبینی، گزگز و مورمور اندام‌ها به‌ویژه موارد تحتانی و شروع از پا و ادامه یافتن آن به سمت بالا، سرگیجه و عدم تعادل است.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند افزایشی بیماری ام. اس در جامعه، افزود: افرادی که دچار علائم یاد شده هستند، برای اطمینان از ابتلا به ام.اس باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

دکتر سعیدی با ذکر این نکته که در بیمارستان قائم(عج) مرکز جامع ام.اس دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است، عنوان کرد: در این مرکز تخصصی خدماتی نظیر فیزیوتراپی، کار درمانی، تصمیم‌گیری در خصوص نوع و میزان داروی مصرفی به بیماران ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: تمام تلاشمان این است که خدمات تخصصی این حوزه به بهترین شکل ممکن ارائه شود و نتیجه این خدمات ارائه شده با بهترین نوع اثرپذیری در مسیر درمان بیماری همراه باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha