۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85171504
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح هادی ۲۵۹ روستای خراسان شمالی نیازمند بازنگری است

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح هادی در ۲۵۹ روستای استان نیازمند بازنگری است و تکمیل آن در دستور کار قرار دارد.

علی اکبر صابری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام می شود و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت آغاز شده است افزود: اکنون افق طرح در بسیاری روستاهای استان به پایان رسیده است و بازنگری در این روستاها مهم و دارای اولویت قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح هادی در ۱۷۱ روستا بازنگری شده است و امسال با توجه به منابع اعتباری در شماری از روستاها انجام می شود.

وی اظهار کرد: امسال در صورت تخصیص اعتبار سفر دولت به استان طرح هادی ۱۰۰ روستا بازنگری و از محل منابع استانی هم ۵۰ روستا بازنگری می شود.

صابری گفت: ۳۰ میلیارد تومان در سفر دولت به استان برای بازنگری طرح های هادی روستایی مصوب شد و این منابع قرار است در ۲ سال تخصیص یافته و صرف بازنگری این طرح در روستاهای استان شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازنگری طرح هادی، شبکه معابر، کاربری ها، ساخت و سازها، سمت توسعه روستاها با افق ۱۰ ساله، تامین زمین و الحاق به محدوده روستا بررسی می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: اکنون در ۴۴۷ روستای استان دست کم یک فاز طرح هادی اجرا شده است و بر این اساس اجرای طرح هادی در استان حدود ۶۰ درصد است.

۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی مشمول اجرای طرح هادی است و تمامی این روستاها اکنون دارای این طرح است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha