نابودی ۲ هزار درخت مرکبات عنبرآباد در آتش و حکایت تکراری بیمه نبودن باغ‌ها

جیرفت- ایرنا- مسئولان شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان در حالی جزییات آتش سوزی ۲ هزار اصله درخت مرکبات در جنوب کرمان را اعلام می کنند که بیشتر باغداران درختان خود را بیمه نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آتش سوزی این درختان روز گذشته رخ داده اما مسئولان عنبرآباد امروز آن را اطلاع رسانی و اعلام کرده اند که ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد خسارت این حادثه بوده است.

فرماندار عنبرآباد در این زمینه گفته است: این درختان در روستای سنگ ملیده این شهرستان طعمه آتش شده اند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری، یزدان افشاری پور افزود: پس از اطلاع از آتش سوزی بلافاصله هماهنگی های لازم برای اعزام ماشین آلات آتش نشانی به منطقه به منظور جلوگیری از گسترش آتش صورت گرفت.

آتش سازی 2هزار درخت مرکبات در جنوب کرمان

وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و باوجود تلاش های آتش نشانان بیش از ۲ هزار اصله درخت مرکبات دچار آتش سوزی شد.

افشاری‌پور اضافه کرد: به تمامی کشاورزان خسارت دیده در این حادثه تسهیلات قرض‌الحسنه از محل ستاد بحران برای احیا و توسعه باغات پرداخت خواهد شد.

۱۲۰ میلیون تومان به لوله های آبرسانی خسارت رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود هفت هکتار از باغات مرکبات در این شهرستان دچار آتش سوزی شد که در اثر آن ۲ هزار اصله درخت در آتش سوخت.

ابوالحسن پیرنیا افزود: در این حادثه بر اثر آسیب دیدن لوله های آبرسانی در باغات کشاورزان نیز متحمل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت شدند.

وی یادآور شد: بیشتر کشاورزان باغات خود را بیمه نمی کنند و به این موضوع اهمیت نمی دهند که در چنین مواقعی دچار خسارات جبران ناپذیر می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد بیان کرد: سطح زیر کشت باغات این شهرستان ۲۲ هزار هکتار و سطح زیر کشت مرکبات ۱۳ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha