۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 5360
کد خبر: 85171724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پانزوان: وزنه‌برداری که تست دوپینگ ندهد حذف می‌شود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان نسبت به احتمال تست دوپینگ ندادن نفرات دعوت شده به اردوی تیمش، هشدار داد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، سیدهادی پانزوان درباره آزمایش دوپینگ نفرات دعوت شده به اردو، گفت: قبلا با همه استان‌ها صحبت کرده‌ و حتی به صورت مکتوب نامه‌ای را در این باره فرستاده‌ایم که اگر ورزشکاری غیبت داشت دلیلش را برای ما بگویند که این به صورت امانت نزد ما محفوظ می‌ماند. به هرحال ما به عنوان کادر فنی تیم ملی باید آگاهی داشته باشیم که چرا ورزشکار در تاریخ مقرر در فدراسیون پزشکی - ورزشی شرکت نکرده است.

پانزوان، ادامه داد: هیچ عذری برای غایبان پذیرفته نیست، انتخابی مرحله مهمی است و ما باید قدم‌های بزرگی برای ساختن وزنه برداری پاک در ایران برداریم. این دقیقا همان کاری است که دنیا دارد انجام می دهد.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان تصریح کرد: نباید روند طوری پیش برود که یک ورزشکار در شهرستان خودش خطایی انجام بدهد و تاوانش را تیم ملی بدهد. با صراحت می‌گویم ورزشکاران برای حضور در تیم ملی باید از فیلتر آزمایش عبور کنند. همه مربیان ما آگاه هستند و بچه های وزنه بردار هم همین طور. همه کسانی که دعوت شده‌اند سه‌شنبه باید در فدراسیون پزشکی – ورزشی حضور داشته باشند و آزمایش بدهند. فرصت زیادی برای اعلام اسامی جهت شرکت در مسابقات جهانی مکزیک را نداریم و این حق ما است که از سلامت بچه‌ها آگاهی داشته باشیم. عذر و بهانه ای مورد قبول نیست و عدم حضور در روز سه‌شنبه به منزله انصراف از تیم ملی خواهد بود.

پانزوان در پایان درباره رکوردشکنی ها و ثبت نهایی هم گفت: ثبت رکورد زمانی اتفاق می‌افتد که جواب آزمایش‌های دوپینگ بیاید. بچه‌هایی که قبلا رکوردهایشان ثبت شده در مسابقات آسیایی وزنه زده‌اند و در آنجا از آنها تست دوپینگ گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha