شرکت‌های چینی و ایرانی در زمینه توسعه صنایع خلاق همکاری می‌کنند

تهران - ایرنا - شرکت‌های چینی و ایرانی دو تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه صنایع خلاق امضاء کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، خانه فناوری و نوآوری ایران (آی‌هیت) میزبان شرکت‌های خلاق ایران و یک شرکت فعال صنعت رسانه از چین بود تا زمینه همکاری‌های دو کشور در زمینه تولیدات خلاق و رسانه‌ای بیش از پیش فراهم شود.

سرپرست دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های ایران در صنایع خلاق و فناوری‌های نرم عنوان کرد: ایران و چین هر دو از کشورهای فعال و توانمند در حوزه صنایع خلاق، فناوری‌های نرم و فرهنگی هستند و در حوزه تولیدات انیمیشن ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولیدات مشترک وجود دارد.

سید مجتبی قدمگاهی افزود:همچنین در حوزه تولیدات محتوایی ظرفیت ها و فرصت‌های همکاری خوبی وجود دارد که در تعامل و همکاری دو طرف می‌توان به آن‌ها تحقق بخشید. مرکز تعاملات نیز آماده است تا زمینه تسهیل تبادلات و تعامل‌ها را بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان این‌که مهم است که گروه هایی در ایران و چین در قالب همکاری های مشترک کار را به پیش ببرند، عنوان کرد: مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به عنوان بخش دولتی، از شکل گیری این همکاری ها حمایت می کند و امید داریم که این همکاری به تولید محصولات ارزشمند و ماندگار منجر شود.

سرپرست دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری گفت: معتقدیم صادرات فناوری‌های نرم آسان تر است و می تواند سودآوری ویژه و بالایی داشته باشد؛ بنابراین روی توسعه فناوری‌های نرم توجه و تمرکز ویژه ای داریم.

تولید محصولات مشترک خلاق با مشارکت شرکت‌های ایرانی و چینی
مدیر خانه نوآوری و فناوری ایران در کشور چین نیز با اشاره به تفاهم دو شرکت حوزه انیمیشن و اسباب بازی با یک شرکت فعال چین عنوان کرد: شرکت تولید کننده فیلم و انیمیشن چین و دو شرکت ایرانی، طی نشست‌های مشترک و جلسات b۲b، موافقت کردند که محصولات فرهنگی انیمیشن، فیلم و اسباب بازی را با هدف طراحی کاراکترهای منحصر به فرد انیمیشن و اسباب بازی تولید کنند.

امیر قربانعلی با بیان این‌که توافق بین این سه شرکت با نقش آفرینی آی هیت چین و ایران صورت گرفته است، ادامه داد: شرکت‌های ایرانی داما مدیا و فناوری پیشرفته کاوشگر از ایران و همچنین شرکت مک لونگ کامپانی در این پروژه مشارکت دارند.

«خلاقیت» ویژگی تولیدات ایران در حوزه محتوا
مدیر شرکت مک لونگ کامپانی چین نیز در این نشست عنصر خلاقیت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تولیدات ایران دانست و گفت: معتقدم ایران در میان برترین تولیدکنندگان محتواهای چندرسانه‌ای از جمله انیمیشن، یکی از کشورهایی است که در سطوح بالایی قرار دارد. ایران و چین توانمندی هایی دارند که می توانند در قالب پروژه های مشترک به یکدیگر کمک کنند.

یوو لونگ گفت: یکی از توانمندی‌های منحصر به فرد ایران، توانمندی طراحی و تولید از مرحله صفر تا صد است و علاوه بر این، عنصر خلاقیت و نوآوری از مزیت‌های تولیدات ایران به شمار می‌رود.

به گفته این فعال حوزه محتوا، عنصر خلاقیت در حوزه انیمیشن ایران قوی است و به این توافق بسیار خوش بین هستم چراکه عنصر خلاقیت نقشی پررنگ ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت مک لونگ گفت: بالغ بر ۱۵ شرکت انیمیشن ساز در چین فعالیت جدی و بازار را در اختیار دارند؛ چین دارای یک جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری است که بازار بزرگ و بالقوه‌ای برای ورود انیمیشن های تولید ایران به شمار می‌رود و ورود تولیدات ایران به بازار چین می تواند استقبال گسترده ای را به دنبال داشته باشد.

ایجاد بازار صنایع نرم و خلاق بر بستر راه ابریشم فرهنگی
مدیر شرکت داما مدیا عنوان کرد: تفاهم ما با چین در حوزه رسانه با تمرکز ویژه روی انیمیشن است که انواع محصولات مختلف را شامل می شود که دنیای بزرگی است و امیدوارم بتوانیم در تعامل با یکدیگر آن را به سرانجام برسانیم.

سعید ترخانی افزود: این طرح در قالب پروژه راه فرهنگی ابریشم که یک نقشه راه هفت ساله است، اجرا می‌شود و زمینه را برای تبادلات فرهنگی و محتوایی فراهم می کند. در قالب پروژه راه فرهنگی ابریشم زمینه ای فراهم می شود که همچون گذشته که تبادلات محصولات و کالاها صورت می گرفت محتوای فرهنگی نیز بر بستر این پروزه مبادله شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه های فیلم و سریال گیم، توجه ویژه به شخصیت و مالکیت فکری است، افزود: در تعامل با یکدیگر این صنعت را در کشورهای دو طرف توسعه داده و به دنبال ارائه این محصولات در بازارهای آسیای مرکزی و میانه و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی هستیم.

ترخانی گفت:در ماه های آینده موافقت های دقیق تری در چین صورت خواهد گرفت تا در زمینه تولیدات مشترک، تبادل محتوا و چرخه محتوا در قالب بازار راه ابریشم فرهنگی در منطقه آسیای میانه همکاری داشته باشیم و بازار محتوایی ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha