رفتار رییس و برخی نمایندگان مجلس درباره معاون وزیر کشور احساسی است

تهران- ایرنا- نماینده مردم نجف آباد در مجلس با احساسی دانستن رفتار رییس و برخی نمایندگان مجلس در قبال معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برکناری معاون وزیر کشور به صلاح کشور و مردم نیست.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان و رئیس مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس درباره برکناری معاون سیاسی وزیر کشور، طرح چنین موضوعاتی را به صلاح ندانست.

وی افزود: به نظر من اینگونه رفتارهای سیاسی مجلس در مورد معاون سیاسی وزیر کشور و اینکه اگر برکنار نشود وزیر استیضاح خواهد شد، به هیچ وجه به مصلحت کشور و مردم نیست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات کشور با همراهی نمایندگان و استانداران و فرمانداران با هم حل می‌شود و این دو همیشه باید در کنار هم باشند.

ابوترابی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها خاطر نشان کرد: این گونه مواضع احساسی و وجود اختلاف و دودستگی بین مجلس و دولت انسجام دو قوه را خدشه دار می‌کند و این مسئله به مصلحت کشور نیست.

وی افزود: من تقاضای استیضاح وزیر کشور را امضا نکردم و معتقدم که این کار اشتباهی است و نباید انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته- ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است.

با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha