نمایندگان نمی‌توانند برای برکناری یک مدیر به مسوول دستگاه اجرایی اصرار کنند

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اصرار برخی از نمایندگان برای عزل معاون سیاسی وزیر کشور را احساسی دانست و گفت: نمایندگان نمی‌توانند به مسوول دستگاه اجرایی یا وزیر کشور اصرار کنند که معاون سیاسی خود را عزل کند.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اصرار برخی از نمایندگان برای عزل معاون سیاسی وزیر کشور با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران دولتی گفت: نمایندگان مجلس و وزرای دولت هر کدام اختیارات قانونی خود را دارند و نمایندگان نمی‌توانند به مسوول دستگاه اجرایی یا وزیر کشور اصرار کنند که معاون سیاسی خود را عزل کند.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه قانون هم به نمایندگان اجازه چنین دخالتی را نمی دهد، افزود: دولت و مجلس باید تعامل سازنده داشته باشند. چرا که در شرایط فعلی این تعامل به حل مشکلات مردم منجر خواهد شد.

وی افزود: اگر به این موضوع بیش از این دامن زده شود، نشانه عدم درک درست آنها از مشکلات مردم و کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب پیش از این در دیداری که نمایندگان با ایشان داشتند به درستی فرمودند که نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند. البته دولت هم موظف است از نظر مشاوره‌ای مجلس استفاده کند که نشانه دهنده تعامل بین مجلس و دولت خواهد بود.

بابایی کارنامی تاکید کرد: مردم امروز توقع دارند به اولویت‌های مهمی چون اشتغال، تامین کالاهای اساسی، تورم،‌ تامین سوخت،‌ مسئله آب و غیره توسط دولت و مجلس پرداخته شود و نسبت به حل این مشکلات با ارائه طرح‌ها و لوایح دقیق همت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان در موضوع معاون سیاسی وزیر کشور احساسی برخورد کردند و بهتر است در این زمان به اولویت‌ها مهم کشور که دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز محسوب می شود،‌ بپردازیم.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس ۲۲ تیر در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است. با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهدکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha