رییس سازمان محیط زیست: کیفیت آب سد «چمشیر» مطلوب است

یاسوج - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیمایش ها و بررسی های مداوم، آب سد «چمشیر» کیفیت مناسبی دارد و کیفیت آن مشکلی خاصی ندارد.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه امروز (دوشنبه ) همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به استان کهکیلویه و بویراحمد و در حاشیه افتتاح سد چمشیر با اشاره به دغدغه های مختلف در خصوص کیفیت آب سد، اظهار کرد: محیط زیست استان مکلف شد از هشت نقطه بالا و پایین دست سد در زمان های مکرر نمونه برداری کند که نتایج داده ها نشان از کیفیت مطلوب آب سد چمشیر دارد.

سلاجقه تصریح کرد: با وجود کم بارشی، گرمی هوا، افزایش تبخیر آب و پیدا کردن غلطت آب، تغییرات EC (هدایت الکتریکی یا میزان شوری آب) آب سد بسیار ناچیز است.

وی تاکید کرد: با وجود ۹۰ متر عمق دریاچه و بسته شدن بقیه دریچه های سد، عمق آب پشت سد به ۱۳۰ متر می رسد و تاکنون مشکلی در خصوص کیفیت آب مشاهده و گزارش نشده است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: وزارت نیرو مکلف است برای پایش پس از بهره برداری ایستگاه های پایش برخط احداث نماید که با دسترسی به داده های (اطلاعات) روزانه آب سد، بررسی های لازم صورت گیرد.

سلاجقه یادآور شد: سد چمشیر با طول حدود ۲۴ کیلومتر که ۲.۳ میلیارد متر مکعب آب ذخیره دارد و با داشتن همه مجوزها امروز بدست رئیس جمهور افتتاح شد.

وی گفت: این پروژه در اردیبهشت ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ مجوز محیط زیست را دریافت کرد و آبگیری آن توسط وزارت نیرو در بهمن ۱۴۰۱ انجام شد.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha