رییس جمهور: «چمشیر» یکی از  پنج سد مهم کشور است

یاسوج - ایرنا- رییس جمهور گفت: چمشیر یکی از پنج سد مهم کشور است که مخزن آن ۱۰ برابر سد کرج ظرفیت دارد.

به گزارش ایرنا،آیت الله سید ابراهیم رییسی روز دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از سد چمشیر در گفت و گو با رسانه ها افزود: جلوگیری از سیلاب رودخانه زهره گچساران و مطلوب شدن آب آن رودخانه برای مردم منطقه اهمیت این سد را دو چندان می کند.

وی تصریح کرد: این سد با نظارت و بررسی کارشناسان خبره احداث شده که مردم هر سه استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر از آب آن بهره مند می شوند.

رییس جمهور افزود: ۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی از آب دخیره شده سد چمشیر بهره مند می‌شوند که با ایجاد اشتغال و تولید، زندگی کشاورزان منطقه به لحاظ اقتصادی متحول خواهد شد.

آیت الله رییسی ادامه داد: نه تنها صنایع و بخش کشاورزی بلکه در برخی از مناطق آب شرب مصرفی مردم نیز از این سد تامین می شود.

رییس جمهور: «چمشیر» یکی از  پنج سد مهم کشور است

رییس جمهور اظهار داشت: تکمیل پروژه ها از اولویت برنامه های دولت است که از آن جمله می توان به تکمیل پروژه سد چمشیر اشاره کرد که طی ۲ سال گذشته و با فعالیتی شبانه روزی به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: با وجود کمبود بارش باران می توان با مدیریت صحیح و بهینه آب، مشکلات کمبود آب را جبران کرد.

رییس جمهور گفت: یکی از اولویت های ما مدیریت آب است که آبادانی کشور، امیدآفرینی و آبادی روستاها را در پی دارد.

آیت الله رییسی تصریح کرد: کنگ زنی پروژه ها را مگر به ضرورت از دستور کار خود خارج کنیم و اولویت اصلی ما نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام است که در این ۲ سال دولت توفیقات بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha