برترین‌های نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه معرفی شدند

سنندج- ایرنا- نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه، یکشنبه شب با معرفی نفرات برتر در پارک مولوی کُرد سقز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره در ۲ بخش تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی برگزار شد و در آیین اختتامیه و بر اساس رای هیئت داوران در بخش کارگردانی، هیچ نمایشی حائز رتبه اول نشد و احسان زارع زاده و نوید مرتضایی به ترتیب از مریوان و سقز برای نمایشنامه‌های"جهانگردان بینوا" و" که ژال" بصورت مشترک دوم شدند.

همچنین نادیا علایی برای بازیگری در"نمایش زندگی من " و مفیده زارع زاده برای بازی در نمایش "جهانگردان بینوا"به ترتیب عناوین اول و دوم را به دست آوردند.

در بخش مردان امید فرامرزی برای بازی در نمایش "جهانگردان بی نوا"حایز رتبه اول شد، در بخش موسیقی نیز رتبه اول به محمد عارفی و شایان سعیدی برای نمایش "یک و نیم متر" از سقز رسید.

نمایش "جهانگردان بینوا" از مریوان، "که ژال و حق نفس" از سقز، "زندگی من" از بانه، ژاکاو، یک و نیم متر و روز تولد من از جمله نمایشنامه‌های برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

در حاشیه این جشنواره از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی سقز رونمایی و از برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ایی خبر داد.

در این جشنواره ۱۵ گروه نمایشی به مدت ۲ روز باهم به رقابت پرداختند که در این رویداد هنری سه گروه نمایشی از اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha