۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85172248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی که در نوبران ساوه شکار شد

۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85172248
شکارچی که در نوبران ساوه شکار شد

ساوه - ایرنا - شکارچی غیر مجاز در بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه با هوشیاری نیروهای حفاظت از محیط زیست و ضابطین دادگستری منطقه  در چنگال قانون شکار شد.

به گزارش ایرنا، پایبندی به قاعده و قانون اخلاقی و حقوقی در شکار مهمترین مساله ای است که برای تعریف شکارچی باید در نظر گرفت تا او بتواند در چهارچوب انسانی به شکار بپردازد و زیست بوم را با خطر نابودی مواجه نسازد.
 حوزه شکار نیز از گزند انسان های نابالغ در امان نبوده؛ به طوری که وجود شکارچیان غیر مجاز تبدیل به آفتی بزرگ برای حیات وحش در ایران شد و خبر دستگیری گاه و بیگاه آنها در جای جای کشور لزوم وضع قوانین سختگیرانه در این مسئله را یادآور می کند.
از جمله این خبرها اعلام خبر دستگیری شکارچی غیر مجاز بخش نوبران ساوه در روز دوشنبه از سوی رییس حوزه قضایی نوبران است که گفت: شکارچی غیر مجاز در نوبران شناسایی و بازداشت شده است.
محمد صدوری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این فرد با شکار و فروش گوشت حیوانات شکاری به قیمت های گزاف ، موجب آسیبب به گونه های جانوری محیط زیست این منطقه شده بود که با تلاش و مداخله ی ضابطین دادگستری شناسایی و بازداشت شده است.
وی با اشاره به کشف سلاح، مهمات و ادوات سلاخی از این متهم اضافه کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته لاشه های شکار جهت مصارف خاص به خریداران در شهرهای بزرگ فروخته شده که این مهم عامل اصلی ایجاد انگیزه برای شکارچیان محلی شده که تحقیقات لازم جهت شناسایی این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته است.
رییس حوزه قضایی نوبران ضمن هشدار به افرادی که قصد ارتکاب جرائم محیط زیستی را دارند یادآورشد:  شکارچیان غیر مجاز هیچ گونه حاشیه ی امنی در این منطقه برای آنها وجود ندارد و دستورات لازم جهت رصد دقیق اقدامات این چنینی به ضابطین داده شده است.
صدوری بیان کرد: در صورت احراز جرم با شدت و قاطعیت با هرگونه اقدام خلاف قانون برخورد و شخص مجرم علاوه بر مجازات اصلی، حسب مورد به مجازات های تکمیلی نیز محکوم خواهد شد تا مجازات این قبیل اقدامات قانون شکنانه بازدارندگی لازم را داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha