۸۰ میلیارد ریال برای ساخت ایستگاه پمپاژ آب شهرستان بجستان تامین شد

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت:اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساخت مخزن ذخیره سه هزار متر مکعبی و تامین ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت ایستگاه پمپاژ،طرحهای مهمی هستند که برای حل مشکل تامین آب این شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن حیدری روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات تامین آب شرب شهرستان بجستان افزود:مساله مشکل تامین آب در سفر سال گذشته هیات دولت به استان خراسان رضوی و سفر وزیر نیرو به این شهرستان مورد توجه خاص قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال بروز اتفاقات در خط انتقال آب بجستان آب برخی از مناطق این شهرستان از چهار روز گذشته قطع و مردم با مشکلات زیادی مواجه شدند.

حسن حیدری با اشاره به این که بجستان از ۱۵ سال گذشته با مشکلات زیادی در تامین آب مواجه بوده است تصریح کرد: به دلیل کوتاهی هایی در برخی از بخشها شاهد تشدید این تنگناها بوده ایم.

مدیر کل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از بین بردن تنگناهای تامین آب شرب پایدار در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی به دغدغه مهم مسوولان مختلف این استان اعم از استاندار، مسوولان استانداری و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط تبدیل شده و از همه ظرفیتهای موجود برای کاهش تنگناهای این بخش استفاده و سعی می شود با تامین اعتبارات و ایجاد زیرساختهای لازم مشکلات کاهش یابد.

محسن نجات افزود: آب روستاهایی که در استان خراسان رضوی با کمبود مواجه هستند از ۲ ماه گذشته با تانکر تامین می شود.

مدیر کل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حتی برخی از شهرستانهای همجوار بجستان نظیر گناباد و برخی مناطق شهری و روستایی آن هم با مشکل تامین آب مواجه هستند.

نجات از فرماندار بجستان خواست که مشکلات تامین آب این شهرستان را بعد از اولویت بندی برای پیگیریهای بیشتر به استانداری و سایر مسوولان ذیربط منعکس کند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی هم در این نشست گفت: به دنبال بروز اتفاقات در خط انتقال آب بجستان با بسیج همه ظرفیتها و امکانات موجود در این شهرستان و برخی شهرستانهای همجوار حتی با حضور مسوولان ستادی این شرکت برای رفع مشکلات تلاش شد.

مهدی جهان طلب افزود: مشکلات خط انتقال آب بجستان کاهش یافته و آب از ظهر امروز دوشنبه وارد مخزن شماره یک شده و با افزایش میزان آب ورودی به مخزن از بعد از ظهر دوشنبه به تدریج آب مناطقی از این شهرستان که قطع و یا با افت فشار مواجه شده بودند وصل می شود.

۱۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha