بیش از ۸۰۰ مربی کمک‌های اولیه به خانواده هلال‌احمر اضافه می‌شود
عکس تزئینی است

تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال‌احمر گفت: در نیمه دوم تیرماه جاری بیش از ۸۰۰ مربی کمک‌های اولیه به خانواده بزرگ مربیان هلال‌احمر اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، برگزاری دوره‌های استانی تربیت مربی و همچنین بازآموزی مربیان کمک‌های اولیه در هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده و تنها در نیمه دوم تیرماه ۹ دوره استانی برگزار شده یا اکنون در حال برگزاری است.

فائق عبدالله‌زاده مدیرکل آموزش‌های تخصصی این جمعیت در این رابطه گفت: در نیمه دوم تیرماه جاری بیش از ۸۰۰ مربی کمک‌های اولیه به خانواده بزرگ مربیان هلال‌احمر اضافه می‌شود، البته انواع دوره‌های تربیت مربی با عناوین متعدد مطابق با تقویم آموزشی در همه‌ ماه‌های سال برگزار می‌شود اما اکنون استان‌های مختلف مشغول برگزاری دوره‌های تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه ۳، دوره تربیت مربی پایه و دوره بازآموزی مربیان کمک‌های اولیه درجه ۳ هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ استان همدان در حال برگزاری دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه ۳ است و دوره تربیت مربی پایه استان اردبیل و بازآموزی مربیان پایه سیستان و بلوچستان از فردا آغاز می‌شود.

عبدالله‌زاده گفت: استان‌های خوزستان، مازندران، زنجان، لرستان و اصفهان در روزهای گذشته دوره‌های خود را به اتمام رسانده‌اند، ضمن اینکه در بعضی استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته بیش از یک دوره برگزار شده است.

آغاز فاز هشدار پویش ملی «غرق نشویم» از امروز

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به پویش ملی «غرق نشویم» گفت: فاز هشدار و اطلاع‌رسانی پویش ملی غرق نشویم با شعار «بی‌گدار به آب نزنیم» از امروز؛ ۲۶ تیر، با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی هموطنان و کاهش غرق شدگی در سواحل شمال کشور و با مشارکت یک هزار نفر از اعضای داوطلب سازمان، آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی‌المدنی افزود: با توجه به اهمیت موضوع غریق و بهره‌گیری گسترده هموطنان از بستر دریا، پویش ملی #غرق_نشویم با حضور و مشارکت ۱۰۰۰ نفر از اعضای سازمان اجرا می‌شود.

حسینی المدنی توضیح داد: با توجه به فراوانی مسافرانی که در تابستان به سواحل شمال کشور سفر می‌کنند، اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر با تشکیل زنجیره انسانی و با رویکرد پیشگیری و ارائه خدمات بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی، برای اجرای این پویش آماده شدند.

وی افزود: سازمان جوانان هلال‌احمر که سوابق درخشانی در اجرای طرح‌هایی با محوریت پویایی و نشاط در میان نوجوانان و جوانان کشور دارد، این بار در قالب گروه‌های سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه)، سحر (سفیران حمایت های روانی)، دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت)، یاس (یاران آسیب ستیز) و ایجاد فضای دوستدار کودک و برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب بازی و مسابقه، جشنواره و پویش های ملی در کنار سایر دستگاه‌های متولی سواحل کشور، خدمت‌رسانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha