معاون استاندار کرمان: بخش کشاورزی ما ظرفیت تامین بازار لبنان را دارد

کرمان - ایرنا - معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به ظرفیت بازار لبنان برای حضور تجار کرمانی با توجه به مناسبات سیاسی گفت: حجم تولیدات محصولات کشاورزی همچون پسته و خرما در کرمان نشان می دهد که این استان ظرفیت تامین بازار لبنان را دارد.

به گزارش ایرنا، امیر حسن زاده روز دوشنبه در سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با بیان اینکه استانداری کرمان به تشکیل تیم اقتصادی با حضور دستگاه های اجرایی، اتاق بازرگانی، صادرکنندگان و حتی کارگر در این تیم اعتقاد دارد، افزود: از ابتدای سال جاری در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مقرر شد توسعه صادرات اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به ضرورت حضور تجار کرمانی در نمایشگاه شهریورماه لبنان اظهار داشت: کنسرسیوم صادراتی استان کرمان را شکل دهیم و تیمی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان در لبنان حضور پیدا کند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: کرمان مظهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد، لبنانی ها در دنیا تجار خوبی هستند و مزار سردار دلها می تواند لبنانی ها را به کرمان بیاورد.

وی گفت: هرچند رقم سرمایه گذاری خارجی پایین است اما استان کرمان بیشترین سرمایه گذاری خارجی را بین استان ها دارد و می توانیم از لبنانی ها برای سرمایه گذاری در کرمان دعوت کنیم.

۴.۸ درصد صادرات غیرنفتی ایران از کرمان است

حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز در این نشست با اشاره به برخی از خود تحریمی ها گفت: متوسط صادرات این استان سالانه بالای ۲.۲ میلیارد دلار است و ۴.۸ درصد صادرات غیرنفتی ایران در استان کرمان است.

طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت رایزنی و امضای تفاهم نامه تجاری، و تحقیقات و توسعه بازار گفت: باید توسعه صادرات این استان را برمبنای عدد ۱۰، ۴۰، ۵۰ محقق کنیم، در این زمینه باید ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری، ۴۰ نوع کالا و ۵۰ کشور هدف صادراتی هدف گذاری شده است.

بیگلری رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز گفت: استان کرمان در کشاورزی با ۱۲۴ نوع تنوع محصولات ظرفیت خاصی دارد و در صادرات پسته و خرما رتبه نخست کشور را داریم و ۸۵ درصد صادرات ما مربوط به حوزه کشاورزی است.

محمد دولتی سرپرست گمرکات استان کرمان اظهار داشت: هزار تن از ۳۷۰ هزار تن صادرات سال گذشته مربوط به کشور لبنان بود که کمتر از سه دهم درصد این آمار می شود در ارزش ریالی نیز ۲ درصد صادرات ما به لبنان بوده است.

صادرکنندگان کرمانی نیز در این نشست اعلام آمادگی خود را برای صادرات به لبنان اعلام کردند و ضمن اعلام مشکلات صادرات همچون حمل و نقل، خواب محصول، تامین نقدینگی و بازگشت پول گفتند که باید ابتدا تیمی برای شناختن این بازار به کشور لبنان اعزام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha