قطع درختان در خانه باغ خیابان نیاوران؛ کمیسیون ماده ۷ رسیدگی می‌کند

شمیرانات - ایرنا - تصاویری از قطع درختان یک خانه باغ در خیابان نیاوران طی ۲ سه روز گذشته در رسانه ها و شبکه ها وایرال شد؛ قطعات با کامیون جابجا شد و در نهایت مدیریت شهری منطقه یک تهران اعلام کرد که از طریق کمیسیون ماده هفت پیگیر ماجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اولین نوع از قطع و قلع و قمع درختان باغ های تهران نبوده و نیست؛ شاید دیگر آنقدر در این باره نوشته شده که همه ما در این سال ها نسبت به این موضوع سِر شده ایم.

نفت و گازوئیل پای درختان ریخته می شود تا خشک شود و در نهایت خانه باغ قصه ما با کسر درختان دیگر باغ نیست و نیاز به مجوز شورای شهر برای ساخت ندارد؛ این یعنی زمینی با وسعت زیاد مناسب برای احداث برج که در تهران حکم الماس دارد و تراکمی سرسام آور برای تعداد طبقات بیشتر.

پیشترها مافیای باغ ها تیشه به ریشه می زدند یا با ایجاد آتش تعمدی درختان را از بین می برند تا کاربری زمین از باغ به مسکونی یا تجاری با پرداخت جریمه تغییر یابد اما دیگر نفت و گازوئیل به خورد درختان می دهند که خود به خود بخشکد و بقیه ماجرا .

فارغ از اینکه ریه های کلانشهرمان برای ساخت و ساز غیرمجاز و پر کردن جیب مافیای زمین طی چند دهه گذشته حال وخیمی دارد و اگر از برج سازی سمت غرب تهران که جلوی وزیدن باد غربی به شرقی را گرفته، چشم پوشی کنیم و اصلا مقصر بخشی از آلودگی هوای تهران را این موضوع ندانیم؛ مکانیزم برخورد با این گونه رفتارها چیست؟ نهایتا ارجاع موضوع به کمیسیون ماده ۷ و جریمه قطع که با ساخت و ساز ملک قطعا چندین برابر آن جبران می شود.

در تازه ترین خبرها هم طی ۲ سه روز گذشته تصاویر قطع و جابجایی درختان این خانه باغ واقع در نیاوران توسط کامیونی وایرال شده و حتی یکی از محلی ها به خبرنگاری گفته که اینها درختان را به صورت تدریجی قطع کرده، بعد از یک ماه آنها را قطعه قطعه و از خانه خارج می کنند تا ردی بر جا نگذارند.

پوسیدگی تنه نشان می‌دهد درختان حداقل چهار فصل قبل قطع شده‌اند

حالا و در واکنش به این اتفاق معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در گفت و گو با رسانه شهرداری تهران گفته که بررسی‌ها نشان داد درختی به تازگی در خیابان نیاوران قطع نشده و تصاویر درختانی که در اخبار نشان داده شده قبلا قطع شده بودند و حداقل چهار فصل از قطع آنها می‌گذرد.

قطع درختان در خانه باغ خیابان نیاوران؛ کمیسیون ماده ۷ رسیدگی می‌کند

احسان صفایی درخصوص قطع درختان یک خانه باغ قدیمی در محدوده نیاوران، جماران توسط صاحبان ملک این توضیح را هم داد که به محض اینکه این خبر منتشر شد همکاران ما در محل حاضر و از آنجا بازدید کردند و بررسی ها نشان داد که درختی به تازگی در آنجا قطع نشده و درختانی که در تصاویر نشان داده شده قبلا قطع شده بودند و حداقل چهار فصل از قطع آنها می گذرد اما این درختان پس از قطع در محل نگه داشته شده و در بازه زمانی فعلی از محل خارج شدند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با بیان اینکه پوسیدگی سر و ته تنه ها نشان می دهد که این درختان قبلا قطع و رها شده و الان از ملک بیرون آورده شدند، خاطرنشان کرد: ما در حال احصای تصاویر هوایی سال گذشته این نقطه هستیم تا وضعیت سال گذشته این درختان بررسی شود و سپس اقدامات قانونی آن از طریق کمیسیون ماده ۷ و مراجع قانونی از طرف منطقه پیگیری شود.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha