سنددار شدن ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی پایتخت در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با رویکرد جهادی دولت سیزدهم ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تهران سنددار شده که انتظار می‌رود مابقی این اراضی تا پایان دولت سنددار شود.

«جبرئیل برادری» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت ساماندهی اراضی کشاورزی درباره وضعیت سنددارشدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت: با توجه به ارزش افزوده بالایی که اراضی استان تهران دارد، باید از اراضی کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی کشور است مراقبت شود تا تغییر کاربری پیدا نکند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در حال حاضر مجموع اراضی کشاورزی استان تهران ۲۴۰ هزار هکتار است که به دلیل خرده مالکی به سختی فرایند سنددارشدن آن انجام می‌شود. اما اکثر استان‌های کشور اراضی یکپارچه دارند که این امر به سهولت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما بحث رفع تداخلات اراضی کشاورزی است که در نهایت تا پایان تیرماه امسال به اتمام می‌رسد.

برادری یکی از دغدغه‌های مردم و دولت را تغییر کاربری اراضی و رفع تداخلات دانست و گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی در استان با سرعت در حال انجام است به طوری که این استان در بحث سنددارکردن اراضی کشاورزی جایگاه برتر کشور را دارد.

هوشمندسازی اراضی کشاورزی استان تهران

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه اولویت ما پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان تهران است، گفت: هوشمندسازی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مهم و موثر برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی است. بنابراین با ایجاد سامانه‌های بخش کشاورزی در بحث هوشمندسازی اراضی تلاش داریم از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: بنابراین تمامی صدور مجوزها از سوی سامانه‌های تعریف شده انجام می‌شود تا هرگونه تغییر و تحول در اراضی به دستگاه‌های دولتی اعلام شود تا با افراد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

براداری اضافه کرد: تلاش داریم اراضی کشاورزی را در بحث پایداری تولید حفظ کنیم تا در آینده در بخش تولیدات کشاورزی دچار چالش نشویم.

وی درباره سیستم های نوین آبیاری و جلوگیری از چاه های غیرمجاز در استان تهران گفت: ساماندهی چاه‌های غیرمجاز و کنتورهای هوشمند بر عهده آب منطقه‌ای استان تهران است و بخش کشاورزی مسئول اجرای این پروژه‌ها نیست، اما ما در راستای هم افزایی در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در صورتی که با ایجاد چاه غیرمجاز روبرو شویم، همان جا تخریب صورت می‌گیرد و اجازه نمی‌دهیم از آبهای زیرزمینی استفاده غیرمجاز شود.

وی افزود: در سطح استان تهران بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی تجهیز به سامانه های نوین آبیاری است و از منابع آبی موجود استفاده بهینه انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha