عضو مجلس خبرگان: بیش از ۱۰ درصد شهدای آذربایجان‌شرقی به مراغه اختصاص دارد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به نقش مهم مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: مراغه بیش از ۱۰ درصد شهدای آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده است. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله "محمدتقی پورمحمدی" شامگاه دوشنبه در جلسه تشکیل اجلاس شهرستانی برای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی که در سالن اجتماعات فرمانداری مراغه برگزار شد، افزود: بالاتر از هر نیکی، خیری دیگری هم وجود دارد به جز شهادت در راه خدا؛ به این معنا که بالاتر از شهادت در راه خداوند، نیکی دیگری ذکر نشده است.

وی همچنین روایتی مبنی بر اهمیت شهادت بیان کرد و افزود: شهدا «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» هستند و درک درست مقام علیت شهدا و معنای شهادت برای بسیاری از ما دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما مدوین شهدا هستیم، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس به واسطه تشییع پیکر مطهر شهدا، معنویت نیز بیشتر بود.

امام جمعه مراغه به تشییع ۳۴۰ نفر طی یک روز در اصفهان اشاره کرد و افزود: متاسفانه با فاصله گرفتن از حال و هوای جبهه و جنگ، زندگی مادی گسترش یافت.

آیت‌الله پورمحمدی ادامه داد: برای واکسینه کردن جامعه، باید یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شده و به برکت خون شهدا، معنویت در جامعه حاکم شود.

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌‍‌شرقی ۲۸ آبان برگزار می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز با بیان اینکه کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌‍‌شرقی ۲۸ آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجلاس شهرستانی این کنگره نیز در شهرستان‌های مختلف استان از جمله در مراغه تشکیل می‌شود.

"داود اسدیان" افزود: امروز جامعه به پاسداشت یاد و نام شهدا نیاز دارد و اگر آحاد مردم و مسئولان سلوک شهدا را ادامه دهند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی به مردم و مسئولان این شهرستان توصیه کرد که با اخلاص وارد عرصه مشارکت در برگزاری این اجلاس شوند و اضافه کرد: شهدا با اخلاص وارد دفاع مقدس شدند و ما باید وظیفه خودمان را در قبال آنان ادا کنیم.

وی همچنین استفاده از قالب هنر و بهره‌گیری از خلاقیت را لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواند و مشارکت اقشار مختلف در برگزاری این اجلاس را مورد تاکید قرار داد.

اسدیان اجرای برنامه‌های فاخر و شایسته، استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان و اقشار و اثربخشی برنامه‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله کتابخوانی، سرود و تئاتر باید برنامه‌ریزی شود.

نشان کنگره در سربرگ ادارات استفاده شود

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز استفاده از نشان کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی در سربرگ ادارات و مکاتبات اداری را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجلاس شهرستانی این کنگره نیز باید به طور مستمر تشکیل جلسه دهد.

سرهنگ "سلیمان رضازاده" اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن عزاداری‌های ماه محرم، از ظرفیت هیئت‌های حسینی برای پاسداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری چندین یادواره شهدا طی یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: گنجینه شهدای مراغه نیز از سرمایه‌ها معنوی این شهرستان است و موزه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس در محوطه این گنجینه راه‌اندازی شده و برخی از برنامه‌های آمادگی دفاعی مدارس نیز در این مکان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا در این جلسه کمیته‌های تخصصی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی در مراغه معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha