جشنواره طبخ آبزیان در دلیجان+ فیلم

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبر: 85173140
جشنواره طبخ آبزیان در دلیجان+ فیلم

خمین – ایرنا – نخستین جشنواره و مسابقه طبخ آبزیان شامگاه دوشنبه با حضور مدیرکل شیلات استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستانی در دلیجان برگزار شد.

به گزارش ایرنا،برپایی غرفه های صنایع دستی، اجرای موسیقی زنده و استندآپ کمدی از دیگر بخش های جشنواره و مسابقه طبخ آبزیان در دلیجان بود..

مدیر شیلات استان مرکزی در این جشنواره با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور معادل ۸.۱۳کیلوگرم است،گفت: میانگین مصرف آبزیان در استان ۴.۹ کیلوگرم و در شهرستان دلیجان ۱۱ کیلوگرم است.

حسن اکبری افزود: میزان تولید آبزیان پرورشی شهرستان دلیجان در سال گذشته ۴۵۰ تن و میزان تولید انواع ماهیان پرورشی خوراکی در ۹ مرکز معادل ۴۸۰ هزار قطعه بود.

مدیر شیلات استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی و ۶ هزار و ۶۵۰ تن انواع انواع آبزیان پرورشی خوراکی در این استان تولید شد.

این جشنواره با مشارکت شیلات استان، اداره کل جهاد کشاورزی استان و دلیجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و با مشارکت و حمایت مجتمع گردشگری رفاهی رونیکا پالاس برگزار شد و مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت و در پایان از نفرات برتر تقدیر شد.

دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha