۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال برای بازسازی امامزاده سلیمان نراق تخصیص یافت

خمین - ایرنا - مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق از اجرای طرح مرمت و بازسازی بقعه‌ امامزاده سلیمان این شهر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

پروین سادات طیبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مرمت بقعه‌ امامزاده سلیمان شهر نراق تا پایان مرداد ماه امسال به پایان می‌رسد.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق گفت: در این بخش از مرمت استحکام بخشی بام این بنای تاریخی با استفاده از مصالح سنتی در دستور کار قرار دارد که توسط پیمانکار ذیصلاح و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال انجام است.

طیبی ادامه داد: این بقعه در قرن هفتم هجری قمری با معماری هشت‌ضلعی، گنبد دوپوش و مصالح خشت و گل بنا شده است و در دوره‌ صفوی کاشی کاری گنبد، نماکاری آجر و صحن شرقی به آن اضافه و در دوره‌ قاجار دو صحن دیگر به ضلع‌های شمال و جنوب آن الحاق شدند.

وی یادآور شد: بنای تاریخی امامزاده سلیمان نراق به شماره ۳۵۳۶ در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

نَراق شهری در نزدیکی شهرستان دلیجان واقع در استان مرکزی ایران است. این شهر در میان شهرهای قم، کاشان و دلیجان و اصفهان است و آب‌وهوایی کوهستانی و سردسیر دارد. غار چال‌نخجیر در نزدیکی این شهر قرار دارد.

آب‌انبارهای شهر نراق یکی از شاهکارهای معماری دوره قاجار به‌شمار می‌روند. این آب‌انبارها در هر سه محله نراق یعنی محله بالا، محله پایین و محله بازار پراکنده‌اند. در نراق بیش از ۱۵ آسیاب آبی وجود دارد و از همین روی در قدیم نراق را شهر آسیاب‌ها هم می‌نامیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha